Avatar billede nymanns Nybegynder
08. august 2015 - 14:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom MSI

Jeg har fået til opgave at kigge på en computer der er blevet MEGET langsom..
Det er en MSI, Intel Core i5, M460, 2,53Ghz, 2gb ram, 64bit, Windows 7 Home Premium med SP1..

Den var bl.a. "hi-jacket" af Delta-Homes og diverse andre toolbars der skulle fjernes fra reg.db.

Men jeg synes stadig den er alt alt for langsom..

Jeg har en logfil fra HijackThis her:
https://www.dropbox.com/s/jhc4q7kxlgg5mvh/hijackthis_BK.txt?dl=0

Håber der er nogen der kan hjælpe med at se på filen og fortælle om der er ting her som ikke skal være der..
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. august 2015 - 20:41 #1
Der er åbenbart XoftSpy AntiVirus Pro (SBAMSvc) og Avast på såvidt jeg kan se.
Min ikke de kolliderer sikkert med hinanden

O23 - Service: XoftSpy AntiVirus Pro (SBAMSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\ParetoLogic\XoftSpy AntiVirus Pro\SBAMSvc.exe (file missing)
09. august 2015 - 08:06 #2
Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
10. august 2015 - 15:47 #3
???
Avatar billede nymanns Nybegynder
10. august 2015 - 16:12 #4
Det var pokkers.. Var sikker på jeg skrev retur igen.. Men tilsyneladende ikke.. Jeg kørte adwcleaner og har en fil fra før og efter samt en ny hijackthis log fil efter kørsel af adwcleaner.. Er på job nu men poster lige når jeg kommer hjem med link til filerne..
Avatar billede nymanns Nybegynder
10. august 2015 - 18:13 #5
https://www.dropbox.com/sh/o5p3jiup7x92fx4/AABdle5wBJHUQsK_pNGTqdlqa?dl=0

Her ligger der filer fra både før og efter adwcleaner har kørt.
Plus også en HijackThis logfil fra efter adwcleaner har kørt.
10. august 2015 - 20:24 #6
YFFER PYFFER  :-)

Status nu ?
Avatar billede nymanns Nybegynder
10. august 2015 - 21:24 #7
Status er egentlig okay nu.. Den reagerer ganske fint. Den er lidt længe om at åbne enten Explorer eller Chrome, men når først de kører er der ingen problemer..

Har fået knægten til at test League of Legends på maskinen og den er er godkendt.. ;o) Ingen problemer her..

Jeg kan se på den seneste log fil fra HijackThis at der er nogle services der "kører" men at filerne mangler.. Er det okay at slette disse linjer..?? Jeg kan jo "bare" genoprette reg.db hvis det går helt galt... Eller skal jeg lade dem være..??

https://www.dropbox.com/sh/o5p3jiup7x92fx4/AABdle5wBJHUQsK_pNGTqdlqa?dl=0
11. august 2015 - 06:26 #8
HiJackThis er KUN vejledende ... Lad dem være !!!
11. august 2015 - 06:27 #9
Hov

2gb ram

er det rigtigt ???

Så er det et problem !!!

Bør være 4Gb eller bedre !!!
Avatar billede nymanns Nybegynder
11. august 2015 - 06:41 #10
Det var også min umiddelbare tanke. Computeren har klassifikation 5,5 og det er ram der er laveste fællesnævner..

Windows Experience Index:
Processor: 6,9
Ram: 5,5
Grafik: 7,2
Spilgrafik: 7,2
Primær hd: 5,9

Så med lidt god vilje så kunne den sagtens opgraderes bare en lille smule..

Du skal have mange tak for hjælpen indtil videre..

Smid et svar og point er dine.. :o)
11. august 2015 - 07:19 #11
Ping...

[Svar]  ...