Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
10. august 2015 - 20:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg fat i Signa Column Light og Trade Gothic Bold Condensed No. 20 skrifttyper?

Hej
Hvordan får jeg fat i Signa Column Light og Trade Gothic Bold Condensed No. 20 skrifttyper? Jeg har brug for disse to skrifttyper, da jeg skal fortsætte med noget design, som er i overens med som tidligere lavet samt overholder firmaets designmanual (hvor de to skrifttyper er anvendt).

Hvor og hvordan for jeg fat i disse to skrifttyper til photoshop? Koster skrifttyperne penge? Hvis ja, hvor kan jeg købe det officielt henne?
Avatar billede prodic Mester
10. august 2015 - 21:02 #1
Trade Gothic koster penge:
https://www.myfonts.com/fonts/linotype/trade-gothic/bold-condensed-no-20-63882/

Signa Column Light lader til at være gratis. Der findes dog en FF Signa som koster penge.

Da det lader til at være til kommercielt brug, så tjek licensbetingelserne. Især Signa Column Light kan være omfattet af nogle specielle rettigheder til kommercielt brug.
Trade Gothic er betalingsfont og dermed er de normale betingelser OK til kommercielt brug(print/tryk).
Der kan være andre betingelser til pdf-embedding/online/app etc.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
11. august 2015 - 11:46 #2
prodic: tusind tak for dit indlæg - Opret et svar, så går pointene til dig.
Avatar billede prodic Mester
16. august 2015 - 15:54 #3
Du må gerne smide et svar selv og acceptere det. Ellers tak. :-)
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
25. august 2015 - 19:29 #4
Lukker