Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
11. august 2015 - 21:36 Der er 8 kommentarer

VPN waoo fiber

Er for nyligt skiftet fra DKTV til Waoo Fiber og dermed deres boks (modem/router).

Siden da, har jeg ikke kunnet få VPN til at fungere ordentligt. Lige efter boksen har jeg en Windows 2008 server som kører VPN.

Kan godt forbinde, nogle gange tager det et par forsøg. Ligeså snart der er pres på, f.eks. flytning af lidt større filer (f.eks. 150mbyte) så taber den forbindelsen.

Gør jeg præcis det samme med en FTP forbindelse virker det fint.

Man skulle næsten tro WAOO kan registrere det er VPN (i dette tilfælde PPTP) og så lukker det ned......... men hvorfor?

Hjælp!
Avatar billede caspercchr Nybegynder
15. august 2015 - 16:18 #1
Jeg kører vpn og har waoo ingen problemer overhovedet.

Hvilke clienter forbinder du med ?

Jeg kører selv l2tp vpn.
Microsoft har gjort siden vista mener jeg at man ikke kan forbinde til en VPN bag en router. (Hvertald hvis det er L2TP/IPsec) Fordi de mener at det ikke er sikkert. Fordi hvis du forbinder til en test.com ved du ikke hvor du ender. fordi du bliver videresendt af routeren.
På client computeren:
Du skal ind i kør og skrive "regedit"
gå til:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent
og tilføje D-word 32bit.
AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule
Value: 2
Hexadecimal
Avatar billede caspercchr Nybegynder
15. august 2015 - 16:21 #2
Dette giver Windows vista til windows 10 lov til at forbinde til VPN L2TP bag en router. Det skulle os give samme effekt ved PPTP VPN forbindelser.

Hvis det virker kan du lave en .reg fil:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent]
"AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule"=dword:00000002
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
17. august 2015 - 08:32 #3
Ej det er irrelevant. Der har ingen problemer været før modem blev udskiftet fra Kabeltv til Fiber. Samme udstyr på den anden side.

Jeg er i dialog med Waoo og de prøver og prøver, bl.a. med Software opdateringen. Boksen er helt sikkert defekt.... de indser det nok snart
Avatar billede caspercchr Nybegynder
17. august 2015 - 13:52 #4
prøv at forbind til vpn med din telefon og tjek om det stadig kører træls.
Hvis du har en router fra Waoo er dine problemer først lige begyndt. Tilgin / genesis

hvis du har fået en router fra Waoo. Skal den kunne åbne protokol 47 eller understøtte vpn PPTP passthrough.
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
17. august 2015 - 14:48 #5
Det kører "træls" uanset hvor jeg tilslutter fra, desværre.

Skriver lige bag øret til næste (og 10 gang) de ringer, angående protokol 47. Ved ikke hvad det er dog. PPTP handler det ikke blot om TCP trafik på dette port? Måske ikke så simpelt - kan kun netværk til husbe...argh, small business behov :-)
Avatar billede caspercchr Nybegynder
17. august 2015 - 15:53 #6
Læs her under PPTP Disadvantages
https://vpn.ac/knowledgebase/36/PPTP-vs-L2TP-vs-OpenVPN-which-one-to-use.html
Der står noget med connection problems hvis router ikke understøtter GRE/VPN pass-through
Avatar billede caspercchr Nybegynder
17. august 2015 - 15:57 #7
Protokol 47 er os kaldt GRE.
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
26. august 2015 - 07:23 #8
Jeg har nu fået løst mit problem.

Løsningen var at få et modem uden router funktionalitet, dvs. den skal direkte på eget udstyr (serveren). Nu spiller det perfekt! Og knald på med 100/100.