Avatar billede johnnirindom Nybegynder
12. august 2015 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Feedback ønskes til webshop for smykker og ure

Vi har hen over sommeren redesignet og lavet en masse nye tiltag på vores webshop http://brodersenkobborg.dk
Men for nu at undgå at stirre sig helt blind på åbenlyse problemer vil jeg være taknemmelig hvis I vil kaste jeres skarpe blik på siden og give lidt input til hvad der kunne gøres endnu bedre.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2015 - 14:57 #1
Generelt set en meget flot side, der er et par ting som jeg personligt ikke er vild med, men meget er jo smag og behag, så I må tage tingene med et gran salt og se hvad I kan/vil gøre noget ved :)

Førstehåndsindtrykket fra forsiden er fint, dog synes jeg der er alt for meget tekst på forsiden, det bør ikke være meget mere end jeres VI ELSKER SMYKKER, URE OG OPTIK og så måske en lille ekstra tekst, men ikke 32 liniers tekst, det bør man nok flytte til et om os punkt eller lign.

For syns skyld er der alt for mange topbarer, kan godt se at den er taget fra andre shops der kører samme model, men de fjerner fokus fra hvad der er vigtigt som jo er jeres produkter hvor man skal scrolle halvdelen af forsiden ned for at finde dem.

Hero feltet er godt tager rigtig god fokus og fortæller noget man vil vide, man kunne godt lade den skifte mellem 2 forskellige budskaber eller ihvertfald prøve at lave det mere levende/dynamisk.
Hvad laver den pil til højre i billedet, er det for at vise at man skal scrolle ned? Den bør fjernes, den har ingen funktion og folk ved godt at man skal scrolle.

Seneste nyheder bør ikke tage så meget plads på forsiden, hvis de skal være der skal de under boksene nedenunder Georg Jensen osv. De bokse re rigtig fede og passer godt ind i designet, det synes jeg ikke helt nyhederne gør, de virker lidt som om de er smidt ind tilfældigt.

Så er der floating elementer som wishlisten til venstre og vind et gavekort til højre, de er bare irriterende, wishlisten skal kun være der hvis man har smidt noget på en ønskeliste, hvilket man kun kan hvis man er logget ind og hvis man ikke er skal den ikke forstyrre.
Vind et gavekort er endnu en reklame for den side man er på, som med top baren øverst, det er for salgs agtigt og forstyrre mere end at det gavner vil jeg tro, lav den evt. lille som wishlisten er i starten.

Topmenuen er fin og overskuelig, der er dog meget luft mellem hvert menupunkt det virker forkert, men eller meget enkel og lækker. Undermenuerne skiller sig dog ud fra første niveau, understregningerne passer ikke til menupunkterne og delelinien passer ikke ind, der er også for lidt luft  i starten af den, så første undermenupunkt står helt ude i siden og for det meste deler den i top linier så bliver det endnu mere underligt at se på.

Footeren er fin, men ville lave betalingsmulighederne en mere integreret del af designet, ved godt de skriver man ikke må vise det i andre farver, men lav dem som hvid outline eller lign som icomoon/font awesome fonten har dem, det ville være meget federe.

Det er flotte overskuelige produkt sider, men igen bruges der meget plads på kategori menu punkter eller hvad man skal kalde dem og højre menuen med runde ikoner og plus osv. passer ikke helt ind og det bliver lidt dobbelt konfekt, når I har venstre menuen der har kategorierne og kategori menuen ovenover produkterne, den ville jeg nok skifte ud med en bread crum mulighed og så måske endda fjerne venstre menuen også, da de samme ting jo ligger i topmenuen også. Det bliver for meget alt for meget.

Håber ikke I tager det alt for negativt, men det er bare for mange ting der er presset ind som gør det amme og som er unødvendigt efter min mening, gør det mere enkelt, det vil være nemmere for brugerne og sikkert også nemmere for jer at holde ved lige og teste på osv.
Avatar billede johnnirindom Nybegynder
12. august 2015 - 15:13 #2
Tusinde tak for din meget fine gennemgang. Jeg tager absolut ingen af tingene ilde op for det er netop denne type respons jeg har været på jagt efter. Så kan jeg efterfølgende gøre op med mig selv om jeg er enig eller uenig eller om nogle er tingene eventuelt er værd at split-teste på.

Tak for din gode og grundige gennemgang
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 12:45 #3
Det var så lidt, hvis du får nogen ting opdateret eller har andre spørgsmål til features eller dele af siden du vil have input til som jeg ikke har givet skal du være velkommen til at skrive til mig, enten her eller som privat besked.
Avatar billede atla Novice
03. oktober 2015 - 10:31 #4
Hej. Jeg synes, i er lykkedes rigtig godt med det redesign. Ikke at det er så overrumplende fedt. Men det er stilsikkert og stilrent. Og det vil jeg tro, at har været et fokus for jer. Jeg prøver selv at redesigne http://vaskemaskinepriser.dk/. Jeg går også efter flat design, så ved, hvad det kræver af indsats.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2015 - 12:43 #5
Hej Atla, hvis du vil have noget feedback på vaskemaskinepriser siger du bare til eller opretter et spørgsmål hvis du vil have flere tilbagemeldinger selvf.