Avatar billede steph87 Nybegynder
12. august 2015 - 17:36 Der er 4 kommentarer

hacket??

Søger råd da jeg er begyndt at undre mig lidt over mit elektroniks adfærd. Til at starte med begyndte min kærestes telefon at opføre sig underligt. dvs. at den åbnede og lukkede programmer uden egen tilvirkning - Vi tænkte at det nok var telefonen der var i stykker, men kort tid efter begyndte hans Mac pc at gøre det samme og vi tænkte det var en virus. Ca. 6 mdr efter begyndte min egen telefon og computer at gøre præcis det samme på trods af at vi ikke har tilsluttet hverken ledninger, bluetooth eller anden deling imellem enhederne. derudover er min telefon sprit ny... Mit eget gæt er at vi muligvis er blevet hacket, men er der nogle der har prøvet det samme som ved hvad der er galt og hvad man skal gøre?
(Alle vores enheder er mac)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2015 - 18:03 #1
når der starter noget mystisk, så er første øvelse at skifte adgangskode overalt - og altså heller ikke have samme kode i brug på flere sider.
Indtil der er skiftet hele vejen rundt, så brug kun en huskeseddel på papir - I ved jo ikke, hvor evt skumle personer kommer ind.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. august 2015 - 00:55 #2
Det hjælper ikke meget at skifte koderne hvis en hacker har installeret en backdoor... Faktisk er det nyttesløst.. I kan nulstille alle enheder og håbe det løser det.. Og derefter ændre alle koder og husk os lige at nulstille routeren i jeres hjem.. Det kan os være en fil så noget anti virus software er nok en god ide os..

Kender ikke meget til mac, men har da selv iphone men på pc kører jeg Linux Ubuntu...
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2015 - 09:12 #3
Til Iphone findes der forskellige apps
http://e-gear.dk/tips/antivirus-til-ipad-og-iphone/

Til mac computer findes en masse forskellige antivirusprogrammer.Et der kan anbefales er Bitdefender hvis der skal være gratis.
https://itunes.apple.com/dk/app/bitdefender-virus-scanner/id500154009?mt=12

Coomputerworld
http://www.computerworld.dk/art/231839/test-af-otte-antivirus-programmer-til-mac-her-er-det-bedste
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2015 - 00:06 #4
Smider svar og afmelder overvågning.