Avatar billede Troelstrup Nybegynder
12. august 2015 - 22:09 Der er 3 kommentarer

forbindelse med huawei e5180 mobil router

Jer har skiftet fra tdc ADSL til mobilt bredbånd med en huawei e5180 router. Derfor er jeg på gode dage gået fra 3 til 20 Mbit.
Jeg har dog mange udfald på mobilnettet. Jeg mister i hvert fald forbindelsen. Men jeg tror ikke det er mobil nettet der har skylden.
og når jeg sætter min gl. Homebox router imellem huawei cuben og min pc for at forbinde mit netværk bliver det kun værre. Men nogen gange virker det........ kan det være opsætning? Jeg vil gerne bruge netværksrouteren til printeren osv.  Eller er huawei bare ustabil? Pft.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. august 2015 - 08:10 #1
Jeg tror ikke, at det skyldes Huawei routeren. Jeg oplever det samme med en router af mærket TP-LINK.
4G signalet er mest stabilt, når jeg placerer routeren på 1. sal nær et vindue, som vender mod TDC's mast.
Signalstyrken er fin, på gode dage 30-40 Mbit hastighed, men alligevel et enkelt udfald en gang imellem.
TDC sælgeren sagde inden oprettelsen, at jeg skulle være forberedt på, at sådan er trådløst net.
Avatar billede Troelstrup Nybegynder
13. august 2015 - 13:23 #2
Hej Finn
Tak for dine input!
Jeg oplever, at det er værre når jeg er på netværket.
Jeg er helt med på, at forbindelsen er dårligere i perioder og afhænger af trafik, vejrforhold, placering mv. Men så bør den vel bare blive langsom og ikke forsvinde fra det ene øjeblik til det andet?
Kan det ikke være en IP konflikt eller andet?
Skal den gamle netværksrouter skiftes ud med noget andet switch af en art?

vh
Christian
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. august 2015 - 17:13 #3
Jeg ved desværre ikke meget om netværk.
Jeg har bemærket, at 4G signalet bliver mere ustabilt, når jeg tænder for routerens wifi og tilslutter flere enheder.
Det meste af tiden er min pc tilsluttet med kabel, og så er udfald sjældnere. Jeg ved bare ikke hvorfor.