Avatar billede uniksko Nybegynder
16. august 2015 - 13:51 Der er 11 kommentarer

SEO optimering

Hej alle..
Jeg har en webshop som er forholdsvis ny - fra marts 2015 med sko. Jeg arbejder hele tiden på at lave SEO osv, men har svært ved at finde ud af hvad der er rigtigt og forkert.. Synes det er utrolig svært at komme frem på google.. Hvis nogle af jer har et par fif, vil jeg meget gerne høre. Måske jeg gør noget forkert - har også prøvet at skrive en del tekst omkring hvert mærke.. Mit hjemmeside hedder www.unik-sko.dk
Mvh Katharina
Avatar billede bpb Seniormester
16. august 2015 - 21:17 #1
Opdagede tilfældigt en tastefejl af den slags, som vi allesammen begår alt for tit:

I den meta-tag, som hedder "og:title", skriver du

Køb sko, søvler, sandaler ...

Der skulle nok have stået

Køb sko, støvler, sandaler ...

Min SEO-ekspertise er begrænset  -  og jeg ved ikke om det hjælper at rette fejlen.  Google er ret ferm til at korrigere den slags fejl automatisk, så de ikke påvirker søgeresultaterne.

Men på den anden side er der jo intet som hindrer Google i at give en side lavere rank, hvis der er tastefejl et så væsentligt sted som titlen.

Det kan også være, at der ganske enkelt er flere hjemmesider rundt omkring i verden, som linker til dine konkurrenters gamle og veletablerede sider, end til din forholdsvis nye side  -  og det kan godt have indflydelse på Googles beslutninger.
Avatar billede uniksko Nybegynder
16. august 2015 - 21:39 #2
Åh tusinde tak. Ja den stavefejl havde jeg ikke selv set. Det er en dum en af slagsen :-) :-) Det er rettet med det samme.. Ja du har helt ret mht andre ældre webshops med link - tænkte jeg også selv..
Avatar billede larsen45 Juniormester
16. august 2015 - 22:25 #3
SEO er fint nok, men højere ranking på google via det er efterhånden fortiden pågrund af deres googles ændrerne algorytmer.

Hvem har du betalings løsning igennem med visa og dankort?
Til din hjemmeside hos one.com.

Det må have taget nået tid at bygge op sko firmaet, da dit domain er fra 3 oktober 2013.
Avatar billede uniksko Nybegynder
16. august 2015 - 22:35 #4
Betalingsløsning er bare gennem nets :-) nej det har såmænd ikke taget tid. Har bre her mit domæne siden jeg åbnede min butik i november 2013 , da jeg altid har brugt one.com som mail osv. Plus at jeg altid har haft en almindelig hjemmeside koblet til omkring butikken. Me besluttede først i år at jeg ville udvide med webshop også. Så har altid brugt mit domæne!
Avatar billede keysersoze Guru
16. august 2015 - 22:35 #5
Links fra eksterne kilder er super vigtige - og jo mere relevante og brugerskabte de er jo bedre så fald ikke i og køb dig til en masse intetsigende links.

Rent kodemæssigt vil jeg også mene der kunne gøres lidt mere - der er i mine øjne rigtig meget irrelevant eller uheldigt placeret kode skrevet ud direkte i kildekoden og det er med til at skubbe det relevante indhold længere ned samt sænke forholdet mellem kode og tekst (jeg tænker fx på udviklerkommentarer, udkommenteret kode, en masse JavaScript, css-klasser, der burde kunne løses vha regulær css osv). Derudover mener jeg heller ikke at der bliver gjort tilstrækkelig brug af mulighederne indenfor HTML5, fx bruger af article, ligesom brug af sprites kunne hjælpe på hastigheden hvilket også er en vigtig ting.
Avatar billede StepZone Nybegynder
21. august 2015 - 15:08 #6
Hvis du vil have styr på din SEO, så bruger jeg en SEO-tester som fungere rigtigt godt. Den fortæller hvad du kan gøre bedre og hvor der er fejl og meget mere, kan anbefales.

Se her: http://seorch.eu/
Avatar billede bpb Seniormester
30. august 2015 - 21:09 #7
Med glæde kan vi konstatere, at en søgning på 'Sko Nykøbing' nu returnerer www.unik-sko.dk på første side med søgeresultater, både i Google og Bing.
Google angiver at have indekseret siden om aftenen den 28. august.
Avatar billede keysersoze Guru
31. august 2015 - 09:29 #8
Bare husk på at SEO er et konstant stykke arbejde så hvil ikke på laurbærrene og det vil ikke være unaturligt, at man som relativt ny oplever større eller mindre udsving i placeringen indtil søgemaskinerne finder det rette niveau.
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
17. november 2015 - 11:20 #9
Var det ikke en webshop? Så får du da ikke noget ud af at ranke på sko + bynavn?

Det er jo folk der leder efter en lokal butik og ikke en webshop.

Det du skal fokusere på, vil være billige sko, sko online osv.
Avatar billede thomastekster Nybegynder
07. april 2016 - 14:48 #10
Du skal fokusere på dine tekster, som skal gøres SEO venlige.
Det er f.eks. at tilføje dine relevante søgeord, så de gentages i teksten og tilføje billeder med tags osv.

Man får denne ydelse outsourcet, jeg kan anbefale at få dine SEO tekster her www.skaftekster.nu/seo-tekster
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2016 - 23:45 #11
Hej Katharina.

SEO kan være svært at komme i gang med, men vil anbefale dig at læst nogen artikler, tage nogen kurser i SEO... så skal du bare se! Det skal nok komme.

Hvis det kan hjælpe dig lidt, så er jeg ved at bygge en side op der kan hjælpe en med at komme i gang, hvor jeg tager et punkt af gangen.

Jeg laver til og med nogen videoer der beskriver hvordan og hvorledes.

Tag en kig på: http://webzer.dk/seo-kurser/

Bare rolig - der kommer MANGE flere små fifs, guides og kurser.