Avatar billede freeman5 Nybegynder
16. august 2015 - 15:08 Der er 5 kommentarer

Vil ikke indlæse forskellige sider / SSL-Fejl

Hej.

Da min fars computer er afgået ved døden, har jeg lige givet ham min gamle og sat den til. Internettet kører gennem et helt almindeligt kabel fra routeren, og jeg har aldrig haft problemet med nettet førhen, da jeg selv brugte den.

Selve internettet virker som udgangspunkt fint nok, dog er der nogle sider som den ikke vil gå ind på, f.eks. google.dk, telenor.dk m.m.

Den skriver SSL-Fejl og giver følgende besked:
Der blev ikke oprettet forbindelse til det rigtige www.telenor.dk

Der er noget, der forstyrrer din sikre forbindelse til www.telenor.dk.

Prøv at genindlæse denne side om et par minutter, eller skift til et nyt netværk. Hvis du for nylig har oprettet forbindelse til et nyt Wi-Fi-netværk, skal du været logget ind, inden du genindlæser siden.

Hvis du besøger www.telenor.dk nu, er der risiko for, at du deler private oplysninger med en person med skadelige hensigter. Chrome undlader at indlæse siden, før der kan etableres en sikker forbindelse til det rigtige www.telenor.dk for at beskytte dine personlige oplysninger.

Hvorfor gør den det og hvordan løser jeg det?

På forhånd tak for hjælpen :-)
Simon
Avatar billede freeman5 Nybegynder
16. august 2015 - 15:10 #1
Bonusinfo.. Fejlmeddelsen er den der kommer i Chrome. Internet Explorer kommer med følgende meddelse:

Internet Explorer kan ikke vise websiden.

  Prøv at:
    Det lader til at du har forbindelse til internettet, men du vil måske forsøge at oprette forbindelse til internettet igen.

    Skrive adressen igen.

    Gå tilbage til den forrige side.

  Mest sandsynlige årsager:
•Du har ikke forbindelse til internettet.
•Webstedet har tekniske problemer.
•Der er muligvis en slåfejl i adressen.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2015 - 20:12 #2
er der andre maskiner på det net? fx en telefon eller andet, der kan sende vira til pc?
Avatar billede caspercchr Nybegynder
16. august 2015 - 21:12 #3
Har du tjekket datoen på computeren passer ? :p
Avatar billede freeman5 Nybegynder
20. august 2015 - 19:17 #4
Beklager det langsomme svar. Nej der er ikke andre maskiner på nettet.
Avatar billede freeman5 Nybegynder
20. august 2015 - 19:19 #5
casper: Jep. Googlede mig frem til at det kunne være årsagen, men jeg har synkroniseret uret (ved ikke om der er andre måder?) et par gange og det stemmer i forhold til den reelle tid :-)