Avatar billede arnely Novice
16. august 2015 - 17:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gamer PC blæser på CPU'en køre helt vildt

Hej.

Sidder her med juniors X-ONE Gamer computer som er blevet træt. Junior spiller meget på Steam hvor han bl.a spiller Skyrim, Left 4 dead 2, og Team fortress.

Blæseren på CPU'en køre helt vildt. Har haft den omkring en tekniker som siger at Grafikkortet ikke har det for godt længere.
Grafik kortet er et Radeon HD 6870
http://www.proshop.dk/Grafikkort/XFX-Radeon-HD-6870-1GB-GDDR5-2248054.html

Computeren er fra 2011 med følgende spec:

AMD Phenom II 1090 X6 (3.2 GHz)
[ Black Edition ]
• 8 GB DDR3 RAM (1333 MHz)
• 1000 GB SATA-II Harddisk
• DVD Brænder med Dual Layer
• AMD HD 6870 med 1024 MB RAM
7.1 Stereo lyd og 1 Gbit netkort
Windows 7 Home Prem.

***************************************************************

1. Jeg har ikke et uanet budget, så spørgsmålet er om jeg kan opgradere computeren, ved at skifte bundkort, CPU, Grafikkort og Ram, og evt. en ny Harddisk. Strømforsyning er jeg i tvivl om den skal skiftes også.

2. Eller kan jeg nøjes med at skifte grafikkort og blæseren på CPU'en?

Kabinettet fejler ikke noget og kan købes i dag, har jeg konstateret, så det kan vel genbruges.
Avatar billede caspercchr Nybegynder
16. august 2015 - 20:56 #1
Du kan godt nøjes med at skifte blæser og grafikkort.
Alt amd laver kører meget HOT.
Og både cpu og grafikkort er AMD.
Avatar billede arnely Novice
17. august 2015 - 04:34 #2
Hvad kan du anbefale af grafikkort og blæser, som passer til computeren?
Avatar billede caspercchr Nybegynder
17. august 2015 - 15:24 #3
Denne køler har jeg selv monteret i mange computere. Den køler rigtig godt og er meget stille. Men man skal være opmærksom på om den kan være der. Fordi den er så stor. (At der ikke er en masser dimser osv. tæt på CPU socket den vil støde på)
http://www.proshop.dk/Koeling-og-blaeser/ARCTIC-COOLING-Freezer-Xtreme-Rev.2-2185198.html

Der er mål på den på deres hjemmeside:
http://www.arctic.ac/eu_en/freezer-xtreme-rev-2.html

Grafikkort ville jeg har klart vælge et, Nvidia GTX 960
Avatar billede arnely Novice
17. august 2015 - 20:56 #4
Det er lidt er en køler du har fundet :)
Kan den monteres uden problemer, foruden pladsen som du skriver om.

Grafikkortet er der to modeller som hedder Nvidia GTX 960. Jeg kan ikke se om det er samme stik, der sidder bag på, som skal passe på min strømforsyning!
Avatar billede arnely Novice
18. august 2015 - 06:17 #5
På Motherboardet står der "Socket AM3"
Avatar billede caspercchr Nybegynder
19. august 2015 - 21:57 #6
Køleren passer på. Hvis den kan være der. Har aldrig oplevet den ikke har kunne.
Men den er helt lydløs.

Alle grafikkort kører i dag pci express x16.

og det gør det grafikkort du har nu os. Så du kan roligt vælge frit. mellem de forskellige grafikkort.
Avatar billede arnely Novice
21. august 2015 - 08:11 #7
Køleren kan ikke være der, da den vil støde ind i RAM blokkende.

De stik (2 stk kabler med 6 ben i hver) som tilsluttes på Radeon HD 6870 grafikkortet til strømforsyningen, er det jeg spørger til!

Som jeg kan se på et billede af Nvidia GTX 960 kortet, er strøm stikket et andet.

Nvidia https://www.google.dk/search?q=Nvidia+GTX+960+str%C3%B8mforsyning&biw=1691&bih=936&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIrcivpcG5xwIVB4FyCh1U9A5-#imgrc=qCteQkUzteQHvM%3A

Radeon HD 6870 https://www.google.dk/search?q=Radeon+HD+6870+str%C3%B8mforsyning&biw=1691&bih=936&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI1v74ysG5xwIVBndyCh06UQy_#imgrc=H02HOdqj_yG89M%3A
Avatar billede arnely Novice
24. august 2015 - 07:14 #8
Vi kommer ikke videre her ser det ud til.