Avatar billede tmd Nybegynder
17. august 2015 - 14:40 Der er 1 kommentar

Betinget formatering i Excel

Hej

Jeg skal lave betinget formatering I excel og kan ikke helt knække hvordan jeg gør dette smartest.

Jeg har et ark med eg. 15 linier hvor to celler skal verificeres mod hinanden. Hver linie kan og vil have Nye eller forskellige værdier.

Problematikken er:

Celle "A1" indeholder dato for planlagt gennemførsel af en handling.

Celle "B1" indeholder dato for aktuel udførsel af en handling.

Nu vil jeg gerne bruge betinget formatering til at highlighte datoen I B1 når er senere end datoen I A1.

Dette er nemt I en række. Men hvordan får jeg det til at fungerer når rækkerne under er forskellige.

Min betingede formatering kommer hele tiden til at referrer til A1 selv når jeg er I linie 15.

Kan jeg skrive en formel?

Takker for hjælpen
24. august 2015 - 12:24 #1
Hej
Jeg tror at du kan bruge denne vejledning

http://www.howtogeek.com/howto/45670/how-to-highlight-a-row-in-excel-using-conditional-formatting/

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT