Avatar billede torben lind Forsker
17. august 2015 - 18:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HP probook 6455b kan ikke starte

Hej alle sammen.
Min HP probook 6455b kan ikke starte op mere,når man tilslutter power,bliver der lys i alle(dioder)og så sker der ikke mere,jeg kan ikke høre harddisk eller blæser gå i gang.Nede på forsiden er der en diode for harddisken og den lyser gult hele tiden.
Er der nogle der har en ide til hvad der kan være galt.
Med venlig hilsen.
Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 19:46 #1
Har du prøvet at fjerne alt strømmen fra den og holde startknappen nede i 30 sekunder. Herefter genmonter og se om den så vil starte?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 19:47 #2
Det kunne dog måske tyde på der er fejl på disken og at den ikke vil læse fra bootdelen. Men prøv lige strøm tricket.
Avatar billede torben lind Forsker
17. august 2015 - 19:52 #3
Hej 220661.
Min fejl jeg skulle have fortalt hvad jeg har prøvet.
Batteriet har været ude og startknappen har været holdt nede i 45 sek.  hjalp ikke
Ram har været og renset forsigtigt.  hjalp ikke
Prøvet at starte op uden batteri  hjalp ikke

Kan det måske have noget at gøre med at den trænger til en rensning indvendig,har aldrig været gjort.
Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 20:01 #4
Ok.
Synes nu umiddelbart den burde komme længere før den staller, men ok ikke renset i flere år kan selvfølgelig godt gøre at den bliver varm lynhurtigt, og bliver låst på grund af varmen.
En rensning af blæser kan aldrig skade.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 20:08 #5
Kan se at man kan komme til blæseren ved at tage tastatur af og suge ved blæseren her . Samtidigt kan man blæse ind der hvor blæser normalt blæser ud. På den måde burde du kunne fjerne møget fra blæseren. Men vi kan jo ikke vide hvordan kælepasta har det. Den kan jo have kørt varm i flere måneder, og så er det total adskillelse så ny pasta kan påføres. Det kræver fingerfærdighed at gøre dette.

https://www.youtube.com/watch?v=oRbRStoXCxY
Avatar billede torben lind Forsker
17. august 2015 - 20:10 #6
Jeg vil prøve at rense den i weekenden,men om det hjælper er jeg ikke helt sikker på.Det undre mig at der ikke er lyd hverken fra harddisken eller blæser,men lys i alle lamper.
Tror du man kan købe en adapter og smide harddisken over i og så få de mest nødvendige filer ud af disken.
Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 20:10 #7
Man kan se blæseren efter ca. 50 sekunder i video. Det er den med den gule prik i midten.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 20:13 #8
Ja hvis det ikke er harddisken der er gået sig en tur, så skulle det være muligt.
Prøv evt at udtage harddisken, og se om den vil skrive "insert system disk" på skærmen når du prøver at starte den.
Gør den det, så kunne din disk være død.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 20:15 #9
Avatar billede torben lind Forsker
17. august 2015 - 20:32 #10
Hej 220661.
Jeg har lige prøvet at tage disken ud og starte op,der sker ingen ting.
Jeg vil starte med at rengøre den i weekenden,hvis det ikke hjælper vil jeg prøve at få fat i en adapter og så tage det der fra.
Smid et svar som tak for din hjælp og point er på vej til dig.
Tak for hjælpen
Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 20:38 #11
Velbekomme.
Held og lykke med det.
Siden blæseren ikke kører er der nok noget rivende galt med den. Den burde starte med det samme. Og når den ikke gør det, vil den meget hurtigt køre varm og lukke ned.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 20:40 #12
Hjælper det ikke at rense den, så prøv at afmontere hardware der ikke er nødvendig for opstart. Det kan være dvd drev og måske trådløst netkort hvis det er et af dem der er løst.