Avatar billede rapsine Novice
17. august 2015 - 19:43 Der er 1 kommentar

Kostrådgivnings projekt

Da jeg om et år er uddannet pba i ernæring og sundhed, har jeg gået med tanken om at lave en portal ala http://www.din-form.dk/prod med, kostdagbog, vægtkurver, artikler, kostlog mm.
MEN jeg må blankt erkende, at hvis jeg ikke finder en medspiller til dette system, så bliver det ikke til noget, da jeg har ikke ca. 80 - 100.000 kr. det vil koste. Derfor søger jeg et webbureau til at investere udvikling af systemet for derimod, at kunne få X % af indtjeningen.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2015 - 08:53 #1
Hej Rapsine

Det er ikke for at ødelægge din idé, men endnu en kostråd side, endnu en side om sundhed, endnu en om motion og træning. Jeg er helt med på at det er et meget spændende projekt at starte op, men også på et marked der er fyldt med lignende produkter, så hvad vil du/dit site skille sig ud ved, hvad vil være det der gør at den her side skal være det nye smarte som alle skal/vil bruge istedet for de eksisterende?
Dem der er i dag har nok postet det beløb i det som du skriver og det er ikke et site man får op og stå i løbet af nogen uger, vi snakker nok måneder for at få et produkt der er godt nok til at tage kunder ind og tage andele fra de andre. Det er dog stadig vigtigt at du adskiller dig fra de andre, så det er noget nyt at prøve.
Hvis man ikke har det nye koncept, det der er anderledes, men er som de andre, får man ikke så nemt nogen il at smide tid og penge efter et projekt som dette.

Hvis det var mig, ville jeg starte som "ekspert" på området, få skrevet nogen indlæg, give noget konsulent hjælp, lav en blog, lave nogen videoer til Youtube med råd og vejledning, noget der får hvem du er og hvad du kan ud til folket. Når man har et navn folk kan genkende eller se mere om, så vil man have nemmere ved et projekt som dette med/uden økonomi. Så starte med en mindre simpel hjemmeside, hvor du tilbyder din service og måske kommer ind hos nogen af de større sider og får lavet nogen artikler og råd, hvis folk kan lide det man laver skal de nok søge hen på din egen side og få mere info og når man så har nogen følgere på plads har noget indhold, så give sig i kast med at gøre det til en forretning/portal der kan hjælpe flere og systematisere tingene.

Ved ikke om det giver mening, eller det overhoved ikke er der du vil hen, men det er der jeg vil mene vejen frem er. Starte småt, det er jo noget du allerede kan nu mens du er under uddannelse, se hvor det bærer hen og så tage den derfra.