Avatar billede Boejden Seniormester
18. august 2015 - 07:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

postkasser på IPAD

Vi kan ikke oprette postkasser i Apples IPAD´s mailsystem - og efter nogle uger er man kommet frem til forklaringen:
Apple synkroniserer mails, men kan ikke kommunikere med servere der håndterer POP3-mails - kun IMEI-servere.
Hos Apple kendte man ikke rigtigt problemet - nogle medarbejdere kunne ikke oprette postkasser medens andre kunne - og ingen undrede sig :-) - og i hvert fald kendte man ikke løsningen/forklaringen.
Løsningen er en omlægning af ens mails, hvilket er temmeligt besværligt (synes jeg!) og vist også forbundet med årlige omkostninger.
Så hvis du også har en POP3-mailserver er det bare ærgerligt: nul ekstra postkasser (så du behøver ikke bruge flere timer for at prøve at få det .... til at fungere :-(

prøvede at oprette dette som en guide - men det kan jeg ikke, derfor som et sp.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2015 - 08:35 #1
den simple er, at integrere sin pop3-konto med en google-mail. Og lade alle enheder (inkl ipad) hente fra gmail. man bruger selv gmail, men alle andre ser det som den oprindelige konto, så der skal ikke rettes hos dem.
Avatar billede arne123 Novice
18. august 2015 - 08:36 #2
Det er da lige godt utroligt apple ikke understøtter dette :)
Avatar billede Boejden Seniormester
18. august 2015 - 09:18 #3
"integrere sin pop3-konto med en google-mail" ..... følger der en brugsanvisning med?? :-)
for hvordan f... integrerer man sin mail i en anden mailkonto?

det er muligt det er børnelærdom, men så er det fra tiden efter myndighedsalderen :-)  gi´r  du lidt hjælp? pft.
Avatar billede Boejden Seniormester
18. august 2015 - 09:19 #4
og endnu mere underligt, at de ikke kender "løsningen", som Claes anviser.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2015 - 09:22 #5
når du har en gmail oprettet, så går du i denne til indstillinger
https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/accounts
der er to felter, du skal have fat i:
1) Send e-mail som:
2) Tjek e-mail fra andre konti (med POP3):
jeg har ikke selv pop3, men det skulle være det hele, og så opsætter du gmail som konto fra alle dine enheder (og undlader at bruge pop3-kontoen helt, så gmail kan styre det).
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2015 - 09:24 #6
apple-folk kender nok løsningen - men de sender jo ikke deres bruger til google (de slemme android-ejere).
Avatar billede Boejden Seniormester
02. september 2015 - 08:45 #7
svar som afslutning :-)
tak for råd og vejledning
(men den der med en google-konto til (yderligere) overvågning er jeg ikke begejstret for - paranoia?)