Avatar billede MieABC Nybegynder
18. august 2015 - 15:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

C5 sletning af kreditor

Hej,

Jeg forsøger at få slettet en kreditor i C5, men jeg får følgende fejlmeddelelser:

- Der findes indkøb på kreditor (jeg kan ikke se nogen åbne indkøb)
- Faktura er ikke udskrevet
- Fakturakonto er sat til kreditorens kontonummer
- Konto er sat til kreditorens kontonummer

Disse 4 fejlmeddelelser gør, at jeg ikke kan få lov til at slette denne gamle leverandør i mit system. Hvordan får jeg slettet kreditoren?
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
18. august 2015 - 15:38 #1
Hej MieABC

Fandt denne gamle tråd http://www.eksperten.dk/spm/759759

"Hvis dine debitorer er fuldt udlignet og saldi er nul, så skal de bare sættes til engangskunder. Så kan du slette dem under periodisk. Det samme gælder kreditor og lager. "

Ellers så er jeg rimelig sikker på, at du ikke kan slette kreditoren hvis der er posteringer på.
Avatar billede MieABC Nybegynder
19. august 2015 - 08:06 #2
Hej IT-Guffe,

Kreditoren er sat som engangslev. Der er kun en postering på og den er udlignet for mange år siden, men kreditoren kan stadig ikke slettes, da der jo som sagt kommer de fejlmeddelelser som er nævnt ovenstående.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
19. august 2015 - 08:33 #3
Jeg kan ikke få helt den samme fejlmeddelelse som dig, men efter at jeg har udskrevet de forskellige fakturaer inde fra "Indkøbsarkiv" - så kunne jeg få lov at slette
Avatar billede glconsult Nybegynder
19. august 2015 - 08:37 #4
Åbn kreditorens posteringer, og tjek at der er et flueben i feltet Udskrevet. Hvis ikke, så udskriv fakturaen (til printer, det er ikke nok at udskrive til skærm).

Tjek så samtidig at den aktuelle kreditors kontonummer IKKE står angivet i feltet Fakturakonto på nogen af kreditorerne (også på kontoen selv).

På fanen Indkøb i Kreditorkartoteket, kan du se om der er nogen indkøb på kreditoren. Hvis der er, kan du hoppe til dem via dette faneblad med Ctrl+Alt+F4 i feltet med indkøbsnummeret.

Jeg håber at dette hjælper dig videre.

mvh. Gitte Lützen
www.glconsult.dk / www.c5elearning.dk
Avatar billede MieABC Nybegynder
19. august 2015 - 11:57 #5
Hej Gitte,

Mange tak, det hjalp en del. Der er dog stadig et lille problem med de leverandører, hvor der for en del år siden er blevet kørt en komprimeringskørsel. De leverandører hvor data er komprimeret, der kan jeg ikke få lov at udskrive en faktura og dermed heller ikke slette leverandøren. Ved du hvad jeg gør i det tilfælde?

På forhånd tak.
Avatar billede glconsult Nybegynder
19. august 2015 - 23:49 #6
Jeg mener faktisk at systemet siger, at man skal huske at udskrive sine dokumenter m.m. inden der komprimeres, og jeg mener derfor ikke at der som alm. bruger er mulighed for at rette op på dette, såfremt dette ikke er blevet gjort inden komprimeringen.

Du bliver derfor nok nødt til at kontakte en C5 konsulent, og få vedkommende til at hjælpe dig med at løse problemet via udviklingsmiljøet.

mvh. Gitte Lützen
www.glconsult.dk / www.C5elearning.dk