Avatar billede Appolinis Nybegynder
19. august 2015 - 04:46 Der er 3 kommentarer

Garmin gps - sletning og installering af kort.

Hej alle!

Jeg har for nyligt købt kort til Nordamerika til min Garmin NüLink 2390, for at låne den ud til nogen der skulle på roadtrip i USA. Da der ikke var plads nok på gps'en til begge kort (europa og NA) måtte jeg fjerne europa-kortet fra den. Dette gjorde jeg gennem programmet 'Garmin Express' ved brug af den funktion hvor man kan vælge kun at installere kortet på computeren. Derefter fik jeg installeret det nordamerikanske kort.

Efter at have fået den tilbage, kan jeg ikke få europa-kortet på den igen. Jeg har ikke samme mulighed for at fjerne NA-kortet fra den gennem 'Garmin Express'. Derfor har jeg prøvet at gå direkte ind i den og slette kortet, men uden held. Jeg har fulgt diverse videoer på youtube som siger at man skal åbne mappen "Map" og slette det pågældende kort. Og dette har jeg gjort. Men alligevel er der ikke nok plads til at installere europa-kortet. Tror overhovedet ikke der er blevet frigivet noget plads ved sletningen.

Jeg har prøvet at gendanne til tidligere sikkerhedskopier, men det synes heller ikke at virke.

Er der nogen der har nogle forslag til hvordan jeg kan få slettet NA-kortet? Eller er det muligt at fabriksgendanne GPS'en?

Tak på forhånd!
Avatar billede vejmand Juniormester
19. august 2015 - 05:25 #1
Måske du kan bruge Garmin WebUpdater?
Den har jeg ofte haft held med, når Garmin Express ikke vil.
Men jeg ved ikke om den understøtter alle nyere GPS'er?

http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. september 2016 - 04:27 #2
Jeg kan ikke hjælpe dig med dit problem, men vil høre, om du vil sælge eller udleje dit kort over NA
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. september 2016 - 04:28 #3
Og hvis ikke, hvad har du betalt for det?