Avatar billede barefordi Nybegynder
19. august 2015 - 11:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Compiler c

Jeg ville gere afprøve de erfaringer jeg har skabt mig ang c men synes det er lidt af en jungel at finde ud af.
Kender i en god c compiler ?
Avatar billede sonalias Seniormester
19. august 2015 - 12:32 #1
Hvis du mener til windows så er Visual studio en god idé da du sikkert på sigt alligevel bevæger dig over i noget C#
Avatar billede barefordi Nybegynder
19. august 2015 - 13:37 #2
Hej sinalias
Jeg koder idag i c# via visual studio. Men synes ikke om dens måde at præsentere c++ så ville helst prøve en anden
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2015 - 16:33 #3
Du har flere muligheder:

1) Brug Visual Studio of soerg for at skrive standard C/C++ ikke Windows specifik C/C++ (kraever lidt da wizards som regel genererer Windows specifik kode)

2) Hent en GCC til Windows og brug en generel editor (notepad++, JEdit eller hvad du nu foretraekker) og bygge command line.

3) Hent en IDE med GCC som f.eks. Code::Blocks eller en hent GCC og en IDE som virker med GCC som f.eks. Eclipse C++.

Jeg vil personligt vaelge #2.

Men hvis du er vant til Visual Studio, saa er det et stort skifte.
Avatar billede barefordi Nybegynder
24. august 2015 - 20:15 #4
Hej arne_v
Jeg fandt en løsning ville su have point
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2015 - 02:27 #5
svar