Avatar billede theklausster Nybegynder
19. august 2015 - 20:58 Der er 6 kommentarer

Vandpumpe til palletank

Jeg har en 1000 liters palletank som opsamler regnvand.

Min have går rundt om huset, så skal bruge cirka 60-70 meter vandslange for at nå rundt.

Jeg går med tanken om, at sætte vandslangen på tanken i bunden. Der er meget tryk på, når den er helt fyldt op. Men jeg tænker det ikke er nok ved 70 m vandslange.

Er der nogen som har erfaring med dette?
Er klar til at skyde nogle penge afsted efter en vandpumpe med sive slange, har dog ingen anelse om, hvilken man skal vælge. (Det kunne være rart, hvis man kunne vaske bil/vinduer)

har kigget på denne: http://www.harald-nyborg.dk/p5893/husvandvaerk-800w-selekta - er det noget der virker til formålet? eller skal jeg kigge efter en bedre model?

Mvh
Klaus
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. september 2015 - 10:53 #2
Jeg har et lignende setup, men skal dog kun have vandet gennem en almindelig 25meter haveslange.

Til at vande drivhus, bliver man sindssyg af at vente på vandet - for selv om du tapper fra bunden af tanken, løber vandet ikke særlig hurtigt.

Jeg købte derfor en dykpumpe af typen, Claes57 linker til - men hullet i toppen af tanken var ikke stor nok til at den kunne gå i, og derfor fik jeg ikke brugt den. Den har i øvrigt været af alt for ringe kvalitet, for efter et par år, knækkede plastic´en i samleledene på stangen...

Hvad der endte med at virke rigtig godt, er http://www.harald-nyborg.dk/p2999/selekta-pumpe-gardenjet-600w

...Det tog lidt tid at finde de rette forskruninger at sætte på, og så kom problematikken at pumpehuset skal være fyldt med vand, før man tænder pumpen - ellers pumper den ikke vand, og ender med at brænde af. Det endte med at den er anbragt på jorden ved siden af vandtanken, og vandtrykket fra tanken sørger for at pumpehuset naturligt bliver fyldt med vand.

Jeg har så også opgraderet til en 1/2" vandslange, så der kan komme vand hurtigere igennem, og resultatet er at jeg har mindst samme tryk som på almindeligt forbrugsvand.

Jeg kiggede også på det vandværk du linker til, men valgte den anden, da jeg tror den er mindre kritisk m.h.t. evt. slam/algerester.
Avatar billede theklausster Nybegynder
04. november 2015 - 08:06 #3
Tak Ole.
Avatar billede theklausster Nybegynder
04. november 2015 - 08:06 #4
Hvordan giver man point?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2015 - 15:07 #5
Man kan kun give point til brugere, der har lagt "svar" (i modsætning til kommentar).

Jeg samler ikke længere på point (jeg har rigeligt), så giv evt. dig selv point tilbage (nu da du har lagt svar), eller bed Claes57 om at lægge et svar...
Avatar billede theklausster Nybegynder
28. januar 2016 - 10:14 #6
nogen der gider ligge et svar ind? så kan jeg lige give de 200 point