Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
19. august 2015 - 21:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Min PC vil ikke gå væk fra fejlsikret tilstand

Hej brave folk,

Uden nogen form for varsel og underlige hændelser i øvrigt startede min PC for et døgns tid siden pludselig op i en form for fejlsikret tilstand, og det har den fortsat med at gøre de efterfølgende 8-10 gange, hvor jeg har genstartet.

Når jeg skriver "en form for" fejlsikret tilstand, så er det fordi, næsten alt virker, som det plejer at gøre i normal tilstand. Jeg har kun noteret mig to ændringer ifht. normal tilstand:
1) Skærmopløsningen er meget grov (vel ~ 400x600), ligesom i fejlsikret tilstand.
2) Når jeg taster Windows-tast + P, får jeg ikke mulighed for at skifte mellem de forskellige monitor-opsætninger, som jeg plejer at kunne i normal tilstand.

Jeg har også forsøgt via F1 + F8 at tvinge den til at starte normalt, men det hjælper ikke.

Har tjekket i msconfig - der er prik i "Normal start".

Mit styresystem er Win. Vista.

Nogen ideer til, hvordan jeg får 'ægte' normal tilstand tilbage igen?

På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. august 2015 - 21:25 #1
fjern grafikkort driver og hent den igen fra producentnes die og installer..
Avatar billede kurtba Ekspert
19. august 2015 - 23:06 #2
Er enig med Blueeyez om, at den nok er hoppet på en forkert driver, således at du skal hente en rigtig.
Hvis den starter i fejlsikret tilstand er du ikke i tvivl - den skriver, at den er i fejlsikret tilstand. Når det ikke står nogen steder, er det ikke fejlsikret tilstand.
Alternativt kan du prøve med en systemgendannelse til før problemet opstod.
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
29. august 2015 - 23:27 #3
Efter yderligere et par dage, hvor jeg intet gjorde ved computeren, startede den pludselig igen i almindelig tilstand.
... Min computer har altid levet sit helt eget liv...

Lukker tråden her.