Avatar billede Driton Seniormester
20. august 2015 - 06:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Keyboard virker ikke på bærbar

Jeg har en samsung np370r5e, hvis tastatur er gået død, men ikke helt. Fordi de virker når jeg skal logge på og til opstart. Men når den så logger ind, virker de ikke!

Jeg har prøvet samtlig ting, såsom geninstallerede driver, opdatere, og hvad nu jeg ellers kunne finde på.

Det startede med at de øverste knapper virkede ikke, som skruer op og ned for lyset, lyden osv.

Er dette en hardware fejl?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2015 - 08:10 #1
Prøv at boot på en usb med en live-version af Linux. Der skal ikke installeres noget. Bare kør lidt rundt i systemet og tjek, om tastatur er ok.
Hvis tastatur fejler, så få det skiftet.
Hvis tastatur er ok, så lav en backup af dine data og indstillinger. Så gendan maskinen til fabriksstandard, og indlæs dine data og installer programmer.
Avatar billede Driton Seniormester
20. august 2015 - 08:13 #2
Jah, jeg det tænkte jeg også på, men gad ikke tage den lange vej rundt om problemet :)

Så må jeg vel gøre det, hvis der ikke findes andre løsninger :)

Meddeler tilbage om det løste problemet
Avatar billede Driton Seniormester
23. august 2015 - 08:56 #3
Sad og rode lidt rundt med det og kom frem til at bærbaren fejlede stortset ingen ting, alt problemet lå i haddisken. Derfor kunne det være at jeg ikke kunne skrive ned til bærbaren?

Men jeg prøvede at redde alt data ved at tilslutte det til computeren, som slave, men det virkede ikke.

Skal jeg ud og købe sådan en adapter ?
Avatar billede Driton Seniormester
09. januar 2016 - 20:09 #4
svar