Avatar billede nikjsc Novice
20. august 2015 - 08:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Macbook Air

Jeg skal formatere en Macbook Air primo 2014 for en bekendt.
Jeg har selv en Macbook Air primor 2010. Ham jeg skal formatere for, mener ikke at han fik en lille USB pen med i pakken da han fik sin Mac, hvormed man kan formatere og installere styresystemet forfra.
Jeg selv fik en USB pen med i pakken da jeg fik min Mac.

Mit spørgsmål:
Kan jeg bruge min formaterings USB pen til at formatere en nyere Mac, da min USB pen indeholder en ældre OSX end Mac'en fra 2014? - eller kræver det blot at jeg bagefter henter den nye styresystem i AppStore...
eller kan man formatere en Mac uden USB pen, fx ved at trykke på en knap under opstarten?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. august 2015 - 09:14 #1
Du behøver ingen stick:

1.Sluk din Macbook, sørg for at den er fuldt opladet og tænd den igen.
2.Hold ‘Command' og ‘R' nede samtidig under opstart, indtil Apple-logo'et kommer.
3.Nu er du inde i Boot-menuen. Sørg for, at du har internetforbindelse (kan gøres i boot-menu). OS'et hentes ned online, så man slipper for installations-cd'er m.v. - praktisk til en Air.
4.Gå ind under ‘Diskværktøj' og slet ‘Macintosh HD'.
5.Gå tilbage til OS X-hjælpeprogrammer, tryk på ‘Reinstall OS X', og følg instruktionerne på skærmen.

Når du er igennem installationen, er den som frisk fra kassen.
Avatar billede nikjsc Novice
20. august 2015 - 09:26 #2
Dvs at så er den helt ren for evt virus og andet der er lagt på den, fotos, dokumenter og programmer? Helt ren?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. august 2015 - 09:31 #3
Som frisk fra papkassen - ingen rester efter tidligere bruger.
Avatar billede nikjsc Novice
20. august 2015 - 16:59 #4
Kan du ikke skrive svar, så jeg kan give dig dine point.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. august 2015 - 19:44 #5
Helt sikkert.