Avatar billede T164 Nybegynder
20. august 2015 - 13:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ved Ping svarer den fra forkert IP

Der kan ikke printes fra HP 5530.
Computer er Win 7
Router er en Netgear IP 192.168.0.1
Computer IP 192.168.0.15
Printer IP 192.168.0.20

Når jeg på computer skriver ping 192.168.0.20

Svarer den Reply from 192.168.0.15

Jeg har lagt den originale host fil ind

Computer kan gå på nettet fint.

Har geninstalleret drivere til printer, uden held.

En der har en god ide.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. august 2015 - 14:26 #1
Har du tilføjet printeren i dhcp reservation på routeren?
Avatar billede T164 Nybegynder
20. august 2015 - 14:36 #2
Printeren connecter fint hvergang og får samme IP hver gang, så det er ikke nødvendigt.
Jeg mener at problemet er i computeren.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. august 2015 - 16:18 #3
Hvis du kan tilføje den i et dhcp reserved liste så bedes du gøre det.

Har du noget anti virus / firewall der kunne tænkes at blokere?
(Kunne godt forestille mig at dette punkt er problemet)

Når fu installerer driveren er det så med admin rettigheder? Er installations softwaren den nyeste fra producentens side?

Hvad er drt for noget host fil du snakker om? Mig bekendt skal man ikke rode i den del for at få en wifi proæinter op ad køre...
Avatar billede T164 Nybegynder
20. august 2015 - 16:43 #4
Jeg kan ikke umiddelbart komme ind i routeren, den er fra Yousee, har ikke password

Jeg har installeret en Spybot i v 2.4, den plejer ikke at volde problemer, men det der skete henledte mine tanker på host filen, og derfor så jeg på den, og der stod en masse som ikke behøvede at være der, og derfor lagde jeg den originale ind i stedet.
Men det hjalp ikke.

Og ja, alt HP er afinstalleret, genstartet og hentet sidste nyt fra HP's hjemmeside.

Ligegyltigt hvilken IP jeg pinger internt, svarer den med computerens IP at den ikke er tilgængelig.
Avatar billede buddy45 Juniormester
20. august 2015 - 17:23 #5
Kan printeren tilgås i en browser?
Og så har du ikke givet den adressen 192.186.0.20, vel? ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. august 2015 - 18:13 #6
#4 Kontakt yousee og hør ad efter login til routeren.. (Burde du sagtens kunne få afvide hvad er eller hvor den står).. kan tænkes den står på routeren (på en lidt ualmindelig måde) Du må os godt lige høre dem ad om AP isolation er aktiveret og eller en funktion i din router..

Kunne godt mistænke at Yousee har fjernet muligheden for at pinge enheder på netværket.. Kan du pinge andre enheder?

host filen skal du næppe pille ved..

Installer al software og drivere fra HP og brug: "Kør som administrator" på dem hvis muligt (De filer du henter online fra HPs side)

Har du på printeren selv manuelt tilsluttet den til dit wifi?
Avatar billede T164 Nybegynder
20. august 2015 - 21:56 #7
Har jeg skrevet det nogen steder ?
Avatar billede T164 Nybegynder
20. august 2015 - 21:57 #8
> buddy45  Og så har du ikke givet den adressen 192.186.0.20, vel? ;-)

Har jeg skrevet det nogen steder ?
Avatar billede buddy45 Juniormester
21. august 2015 - 07:59 #9
>T164

Nej, det har du ikke. Beklager at jeg fornærmede dig...
Avatar billede T164 Nybegynder
25. august 2015 - 12:28 #10
Computeren bliver geninstaleret, det er min løsning.
Avatar billede T164 Nybegynder
25. august 2015 - 12:30 #11
Lukket