Avatar billede mjansen Seniormester
20. august 2015 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilføje database til master-master

Hej

Jeg kører med en master-master mysql server. Hvilket jeg har gjort gennem lang tid.... det er blevet til ca. 1,5GB

På den ene server har jeg så oprettet andre databaser, og det kører fint.

Men nu vil jeg gerne have lidt sikkerhed omkring helle min mysql så vil gerne kører master-master på alle databaser.

Men hvordan gør jeg det, er der nogen der har en god guide?

Eller skal jeg begynde at fortælle hvordan jeg selv ville gøre??

mysql fylder snart 6Gb på den ene server så der er lidt at flytte ude på internettet...

Gode forslag modtages med kys hånd og lidt points....
Avatar billede showsource Seniormester
21. august 2015 - 12:39 #1
6 Gb ?
Lyder umiddelbart af usandsynligt meget !
Jeg ved jo dog ikke hvilke data du har, men umiddelbart vil jeg tro et kik på tabelopbygning vil kunne reducere den kraftigt.
Avatar billede mjansen Seniormester
21. august 2015 - 13:18 #2
Hej showsource

Jeg vil rigtig gerne have hjælp, men ved ikke om jeg har udtrykt mig uklart, da det ikke er datamængden der er problemet, men hvordan jeg lettest får lavet opsætning til "replikering" (hvis det hedder det) af data.

den database som jeg har replikeret fylder ca 1,5GB.

har så lavet et forsøg med en test_db som jeg har oprette på begge servere.

Gemt lidt data på den ene server og så lavet en LOAD DATA FROM MASTER på den anden, hvilket betyder at den både henter den "gamle" database på ny og den nye test_db.

Hvis jeg kunne nøjes med at LOAD DATA FROM MASTER for en database af gangen kunne det være jeg kunne bruge det...
Avatar billede showsource Seniormester
21. august 2015 - 13:47 #3
Ja ok
Er ikke særlig meget inde i db, udover til husbehov.
Men arne_v kikker garanteret forbi !
Avatar billede mjansen Seniormester
25. august 2015 - 23:43 #4
Så tog jeg mig sammen lage det hele dødt, og lavede en LOAD DATA FROM MASTER

Det tog kun godt 33 min.