Avatar billede dompap Novice
20. august 2015 - 23:57 Der er 17 kommentarer

Problem med streaming og shockwave flash player der crasher konstant

Beklager at oprette spm. igen. Fik ikke svar på samme spm. i tidligere tråd.

Er der en eller anden der kunne komme med forslag til fejlsøgning af shockwave flash der crasher konstant (!#&"/(!!) på windows 7 pc.

Linket på denne side der tester shockwave flash får pc til at fryse i 30-60 sekunder og jeg kan derfor ikke teste via dette link:

https://www.adobe.com/shockwave/welcome/

Streaming af video får FF til at crashe og FF "vågner" først igen efter 1-3 minutter hvorefter video fortsætter hvor den slap.

FF er opdateret.
Shockwave flash plugin er opdateret.
Fejlen opstår i både FF og explorer.
Grafikkort driver er opdateret.
Win7 er opdateret.

Deaktivering af grafikkort giver dårligere opløsning, men ændrer ikke på, at pc crasher.
Deaktivering af hardwareacceleration har ikke hjulpet.
Flueben i "Enable Adobe Flash protected mode" er slået fra, men har ikke hjulpet.
Afinstallation og installation af shockwave flash har ikke hjulpet.
CCleaner hjælper ikke
Nogle gange hjælper genstart midlertidigt.

1. Kan strømstyring have indflydelse på dette problem ?
2. Kan lydkortet være "synderen" ?
3. Gode idéer til fejlsøgning af shockwave flash i øvrigt ?

Gode forslag modtages med glæde. Er ved at blive idiot over at videoer kun virker et par minutter ad gangen.

/Dompap
Avatar billede Skifter24 Praktikant
21. august 2015 - 00:01 #1
lyder underligt.
Har prøvet at afinstallere flash player fuldstændigt og installere den på ny ?
https://get.adobe.com/flashplayer?

Eller

https://get.adobe.com/flashplayer?promoid=KLXMF
Avatar billede Skifter24 Praktikant
21. august 2015 - 00:02 #2
ff er det firefox ??
Hvis ja.
Så afinstaller både firefox og flash.
Start så med at installer den nyeste version af flash. Og derefter firefox..
Avatar billede Skifter24 Praktikant
21. august 2015 - 00:03 #3
HER! Er linket til shockwave player.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
21. august 2015 - 00:03 #4
Avatar billede dompap Novice
21. august 2015 - 00:16 #5
Prøver lige, at afinstallere begge og geninstallere flash inden installation af ff(ja! Firefox).
Avatar billede dompap Novice
21. august 2015 - 00:40 #6
Desværre.
PC crasher fuldstændigt ved test af shockwave flash på denne side:

https://www.adobe.com/software/flash/about/
Avatar billede dompap Novice
21. august 2015 - 00:42 #7
Der er installeret:

Adobe flash player 18 activex
og
Adobe shockwave player 12.1

og alligevel får jeg meddelelsen:

"Et plugin er nødvendigt for at vise dette indhold"

Det er da til at blive sindssyg af !!!!!!!!!!!!!
Avatar billede dompap Novice
21. august 2015 - 00:44 #8
De to ovennævnte er installeret under "programmer" i kontrolpanelet.

Der er ikke en plugin i FF selvom shockwave er installeret !?!?!?
Avatar billede dompap Novice
21. august 2015 - 00:47 #9
Nu har jeg installeret plugin til FF og nu crasher det igen...........
Avatar billede Skifter24 Praktikant
21. august 2015 - 00:51 #10
Er der et ikon i ff browseren´s adressefelt ?
Hvis der er et ikon med en streg over.
Evt. et puslespils ikon.
Så prøv at tryk på den og se om du kan køre shockwave.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
21. august 2015 - 00:53 #11
Og ellers så prøv at se i indstillinger på ff.
Se om der ikke er noget med udvideler, eller tilføjelsprogrammer.
I chrome er det vidst http://chrome:extensions.
Der burde man også kunne aktivere shockwave...
Avatar billede Skifter24 Praktikant
21. august 2015 - 00:54 #12
udvidelser*
Avatar billede Blueeyez Mester
21. august 2015 - 00:56 #13
Mulighed 1: Lav system gendannelse til før dette problem begyndte
Mulighed 2: gå til producentens side (Hvis det er byg selv pc, så bundkortets producent) og hent alle drivere og installer alle drivere.

Har mistankte om det er chipsæt eller noget der omkring.

Oplever du andre problemer med maskinen? I tilfælde af at det er ram relateret?

Hvad med harddisken? Se helbred på din harddisk med dette program: http://www.harddisksentinel.com/hdsentinel_pro_portable.zip

Udpak .zip filen og kør hdsentinel.exe og ignore registreringen og skriv herinde hvad health / sundhed, performance / ydeevne er og om der er nogle beskeder om harddisken...
Avatar billede dompap Novice
21. august 2015 - 09:06 #14
@skifter24 - Nej jeg har ikke "puslespilsbrikken" - jeg har et flash ikon hvor jeg (burde) kunne vælge mellem flash player og html5 player. Under plugins har jeg shockwave flash 18.0
Jeg har ikke prøvet med Chrome efter seneste geninstallation - det vil jeg prøve.

@Blueeyez - tak for forslag - jeg vil prøve, at kigge på det.

Jeg har/får ikke tid idag. Jeg vender tilbage når jeg har "bokset" lidt med det.

/Dompap
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2015 - 00:08 #15
Smider svar og afmelder overvågning.
Avatar billede dompap Novice
13. september 2015 - 20:03 #16
Jeg har ikke haft tid til pc det sidste stykke tid. Har foretaget systemgendannelse og ser lige om problemet fortsætter eller er forsvundet.
Avatar billede dompap Novice
13. oktober 2015 - 09:13 #17
Hm. Seneste BIOS-opdatering er fra 2012, så det hjælper nok ikke meget. Jeg mener, at denne er opdateret. Crasher fortsat med jævne mellemrum.