Avatar billede hanklitvej Nybegynder
22. august 2015 - 12:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Intet output til skærme indtil windows er åben

Hej, Jeg skal i BIOS og ændre nogle småting, men kan ikke få output fra vga, DVI eller HDMI portene indtil windows er åbent.Har prøvet at trykke på BIOS knappen og afvente, men der sker intet.

Jeg har 2 grafikkort installeret, begge har 2 vga porte og en HDMI port, derudover er der HDMI, VGA og DVI port i bundkortet.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2015 - 14:46 #1
Du må prøve med skærm i samtlige muligheder - én af dem vil virke.
Avatar billede hanklitvej Nybegynder
22. august 2015 - 19:20 #2
Har forsøgt dem alle.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2015 - 19:28 #3
så er løsningen at pille grafikkort ud, og kun køre på bundkortet.
Avatar billede hanklitvej Nybegynder
22. august 2015 - 19:56 #4
Kan det passe at man ikke kan komme i bios når man har grafikkort i?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2015 - 22:43 #5
typisk nej - men i bios skal du måske have sat primært grafik til pci og ikke det indbyggede - så vil den søge der, hvor du typisk har en skærm sat til.
Avatar billede sonalias Seniormester
23. august 2015 - 07:45 #6
Hej Hanklitvej, du skal ikke selv ligge et svar, når du har fået et brugbart respons fra en anden bruger skal du istedet bede denne bruger om at ligge et svar som du så kan acceptere.
Avatar billede hanklitvej Nybegynder
23. august 2015 - 09:51 #7
Svaret er ikke en løsning på problemet, da man ikke skal lave ændringer i hardware for at komme i bios.
Avatar billede sonalias Seniormester
23. august 2015 - 10:48 #8
Tror desværre Claes har ret, havde samme problem hos Eskil....
Avatar billede hanklitvej Nybegynder
06. oktober 2015 - 07:25 #9
Claes, hvis du smider et svar får du dine point.
Avatar billede hanklitvej Nybegynder
05. december 2015 - 09:28 #10
Endte med at tage et grafikkort ud. Lukker spørgsmålet.