Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 17:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Besøgstal på website om sommeren

Hej

Er det ganske normalt at besøgstal/trafik på websites generelt er meget lavere i sommermånederne?
Og måske især i weekenderne?

Jeg oplever vilde drops af aktivitet på mit website i øjeblikket
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2015 - 17:40 #1
Det er varmt, solen skinner.. Folk har ferie.. De sidder helt klart på nettet fremfor på stranden ;)
Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 17:42 #2
Ja det kan du sagtens komme og sige ;)
Men alle er jo konstant på nettet disse dage.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2015 - 17:50 #3
Så hvis du er på stranden sidder du med din ipad og surfer fremfor på vandet? Oo

Pas på med generalisering og kommer os an på om du ejer facebook eller en blog om katte ;)
Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 17:55 #4
Præcis. Det kommer an på websitet
Derfor er alle ikke på nødvendigvis sommerferie, i vandet og har lagt nettet væk ;)
Men du siger at sådan er det?
Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 17:56 #5
Er der nogle seriøse input?
Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 18:00 #6
Ironiske, sarkastiske, arrogante kommentarer: nej tak
Avatar billede Momentet Nybegynder
23. august 2015 - 18:50 #7
Jeg har selv et site om a-kasser - der er nærmest 0 trafik når vejret er godt. Og ja, det siger sig selv - hvem gider glo på noget så tørt som a-kasser, hvis vejret er godt udenfor :-)
Avatar billede LNG.DK Novice
23. august 2015 - 18:54 #8
Hvilken side drejer det sig om, og hvad bruger du til at måle trafikken?
Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 19:03 #9
Det er en side for musikere.
I dette tilfælde kigger jeg bla. på antallet af oprettede opslag.
I dag og i går har virkelig været ringe.. helt nede på NUL. så bliver jeg nervøs om noget ikke virker.
Men overvejer så også om det er pga. det mega sommer vejr. Hvilket det nok er
Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 19:11 #10
Men forrige weekend var det f.eks meget bedre..
Avatar billede LNG.DK Novice
23. august 2015 - 19:20 #11
Det bedste du kan gøre er at sammenligne med tidspunkter hvor vejret f.eks har været det samme, eller samme dato sidste år.
Hvis det var min side ville jeg sørge for at have en eller anden form for webanalytisk på f.eks Google Analytics på den måde kan du tracke noget mere præcis end at måle på antallet af opslag.
Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 19:33 #12
Ja, jeg bruger også Google Analytics
Men det der springer i øjnene er lavvande på aktivitet på sitet (oprettelse af opslag).
Stats ser fine og jævne ud
Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 19:36 #13
Og der er ikke en fejl
Gennemtestet. Og der har da også været ET opslag i dag (nul i går)
Avatar billede LNG.DK Novice
23. august 2015 - 20:41 #14
Hvis du giver url adressen så kan jeg prøve at oprette et opslag for at teste.
Avatar billede TInho Nybegynder
23. august 2015 - 20:46 #15
Jeg oplever også markant færre på mine websites. :-)
Dog ikke i samme niche som dig - men jeg kan høre det er et meget generelt "problem"/en tendens.
Avatar billede ohmish Nybegynder
23. august 2015 - 20:52 #16
diggs det fungerer fint, har testet på kryds og tværs ;)
Der kom også lige et enkelt opslag nu her
Avatar billede LNG.DK Novice
24. august 2015 - 00:06 #17
Så må vi antage at det skyldes det gode vejr :)
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. august 2015 - 10:12 #18
Momentet og TInho
Smid også et svar