Avatar billede dkclajen Juniormester
23. august 2015 - 20:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kombinationsfelt

Hej alle

Jeg prøver at lave to kombinationsfelter hvor den første skal sortere i den anden.

Det vil sige at når jeg vælger en "vognmand" i den første skal den i nr. 2 vise alle de chauffør som den valgte vognmand har.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede mjansen Seniormester
23. august 2015 - 20:49 #1
Hvorfor ikke lave det webbaseret så det kan bruges til nogen fornuftigt!
Avatar billede terry Ekspert
23. august 2015 - 20:57 #2
Here is an example I am sure you can use
https://www.youtube.com/watch?v=pMiJHhjzC8Y

mjansen > I dont think we can use you comment for anything "fornuftigt".
Avatar billede dkclajen Juniormester
24. august 2015 - 06:16 #3
Terry>> jeg har ikke afprøvet det endnu, men det ligner helt bestemt det jeg søger efter, så du får hermed point for din hjælp. 👍
Avatar billede terry Ekspert
24. august 2015 - 08:48 #4
Thanks. If you have problems then drop a comment and I'll try and help.
Avatar billede dkclajen Juniormester
25. august 2015 - 06:43 #5
Har endelig fået det til at virke. :) Men kan dog ikke forstå at når jeg vælger at hele databasen så ikke følger med.

Altså vælger jeg chauffør 4 skal den vel nede i bunden vise "post 4 ud af X" ?
Avatar billede terry Ekspert
25. august 2015 - 19:17 #6
Not sure I understand what you mean here
"Men kan dog ikke forstå at når jeg vælger at hele databasen så ikke følger med"

or here
"vælger jeg chauffør 4 skal den vel nede i bunden vise "post 4 ud af X"

can you explain in more detail please?
Avatar billede dkclajen Juniormester
25. august 2015 - 19:49 #7
Første combobox vælger jeg vognmand, nr to vælger jeg en chauffør. Når jeg har valgt en chauffør skal oplysningerne på den pågældende chauffør vise sig i en række tekstbokse.

Giver det bedre mening nu?
Avatar billede terry Ekspert
25. august 2015 - 20:31 #8
"Giver det bedre mening nu? " Yes, but its actually another question :-)

After selecting a "chauffør" you want to show all the details for only that "driver, yes?

THere are a couple of ways you could do this.

1: If all of the drivers details are in columns in the combo box, and the fields on the form are unbound, you could move the data from the columns in the combo, to the unbound fields on the form.

2: If only some of the drivers details are in columns in the combo box. And the fields on the form are bound. (Form has a record source) You could filter the form using the forms filter property.

EG: In the combo's AfterUpdate property you would add some could like this.

Me.Filter = "DriverID = " & Me.NameOfComboGoesHere
Me.FilterOn = True.
Avatar billede dkclajen Juniormester
26. august 2015 - 16:38 #9
Okay, så må jeg lige oprette et nyt spørgsmål hvis ikke jeg finder en løsning. :)
Avatar billede terry Ekspert
26. august 2015 - 18:10 #10
No need to create new question. Try and see if you can get one of my suggestions to work and let us know how it goes.
Avatar billede dkclajen Juniormester
26. august 2015 - 20:24 #11
Okay, får det lige tjekket i morgen. Vil dog lige høre hvad DriverID er? Er det kolonnen i min tabel eller min tekstboks eller noget helt tredje?
Avatar billede terry Ekspert
26. august 2015 - 21:23 #12
As I dont know the names of tables/fields I used DriverID which you should change to the correct field name EG:

chaufførID

It will very likely be unique field name (primary key) in the tabel and also first column in combo