Avatar billede RasmusJul Nybegynder
23. august 2015 - 20:38 Der er 1 kommentar

VBA opdatere regneark fra Master - flere brugere.

Hej derude..

Jeg har fået en forespørgsel om man kan få Excel via VBA til at opdatere et regneark, som flere brugere har åbent. Regneark er gemt på et fælles drev og opdateres af en person. Flere andre bruger skal have adgang til regnearket og kunne opdatere det men ikke tilføje data. Er der nogen herinde der har ideer til hvordan man kan gøre det.. På forhånd tak for hjælpen.

/Rasmus
Avatar billede H_Klein Novice
10. februar 2016 - 18:27 #1
Hejsa

Du kan sagtens have et Masterark liggende som alle andre kigger i/henter data fra og som opdateres via en VBA-makro.

Udfordringen ligger i, at du kun kan opdatere arket når der ikke er andre brugere inde på det.

Du kan sagtens lave en makro som først fjerner skrivebeskyttelsen og derefter opdaterer arket og derefter gemmer det som skrivebeskyttet igen, men som nævnt kræver det at der ikke er andre brugere på arket når du skal opdatere det...

Hvis løsningen lyder interessant så kan vi skrives ved ang. et eksempel på en løsning.

Med venlig hilsen

Henrik