Avatar billede Hardstyle999 Nybegynder
23. august 2015 - 21:50 Der er 8 kommentarer

Hjælp bærbar starter ikke

Har virklig brug for hjælp når jeg prøver at tænde min Asus x93s bærbar skriver den ( din pc er ikke startet korrekt ) jeg kan ikke starte den i fejlsikret tilstand og vis jeg prøver at bruge systemgendannelse skriver den ( der er fejl på disken os (c:). Windows har fundet fejl i systemfilen på os (c:). Du skal kontrollere disken for fejl inden den kan gendannes ) hvad gør jeg :( PS køre Windows 10
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2015 - 22:27 #1
Har du en dvd med Windows 10, så du måske kan køre kontrol derfra?
Avatar billede Hardstyle999 Nybegynder
23. august 2015 - 23:20 #2
Nej desværre downloadede det den dag det udkom, fik bare en besked om at det var klar til at blive downloaded :-/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2015 - 17:15 #3
Det var ærgerligt du ikke fik hentet den medens Windows kørte.
Når Windows 10 er aktiveret kan man hente en version på Microsofts hjemmeside.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Det skal du jo under alle omstændigheder bruge når du skal installere systemet om.
Jeg har ikke selv opgradereret, så jeg kender ikke selv proceduren.
Men kan se at man skal bruge en Windows 10 nøgle for at få download. Har du det?
Avatar billede Hardstyle999 Nybegynder
24. august 2015 - 18:02 #4
Nej har desværre ikke en nøgle af hvad jeg ved, opdateringen til Windows 10 fik jeg bare besked om at var klar til at blive installeret og så lage den i min Windows opdate ting :-/ sorry er så dum til pc :D
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2015 - 18:17 #5
Hmm Det kan for resten være det er nøglen til det forrige system du skal bruge. Er den opgraderet fra Windows 7?
Og har du den nøgle nedskrevet hvis dette er tilfældet, eller på bagsiden af computeren?
Avatar billede Hardstyle999 Nybegynder
24. august 2015 - 18:31 #6
Ja det er den :) den er købt med Windows 7 og der er en product key på bagsiden, er det den jeg skal bruge og til hvad ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2015 - 19:16 #7
Prøv at se om du kan få lov til at downloade Windows 10 med den nøgle fra linket jeg lagde i #3.
Det smarteste er sikkert at oprette installationsmediet på en usb pind, som der er mulighed for i vejledningen.
Men igen, så har jeg ikke selv afprøvet hvordan det virker, da jeg stadig er på Win 8.1.
Avatar billede Hardstyle999 Nybegynder
24. august 2015 - 20:08 #8
Tak prøver det lige og så vender jeg tilbage :)