Avatar billede kimeast Juniormester
23. august 2015 - 22:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Fabriks-reinstallation (max gange??)

Hej alle.
Et simpelt spørgsmål...  Har en stationær, med WIN7. Efter skift til SSD disk, fabriks-nulstillede jeg alt, og fik win7 ind igen, men efter at have gjort det "nogle gange", får jeg problemer med opdateringer. De vil ikke. Har hørt, at hvis man fabriks-nulstiller "for mange gange", så er det lige meget om win7 er aktiveret, så har man overskredet "et eller andet". Gad vide hvor i licens-betingelserne der står noget om max antal re-installationer på samme maskine man kan få lov til???..
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2015 - 23:28 #1
De problemer du nævner hvad er det for nogle?
Avatar billede kimeast Juniormester
23. august 2015 - 23:47 #2
Hejsa..  Problemerne skriver jeg egentligt i spørgsmålet..  den står og søger efter opdateringer, men finder aldrig nogen. Finder den endelig nogen, og jeg f.eks vælger 10 opdateringer, henter systemet dem, man genstarter, og ved start igen skal den lige konfigurere opdateringerne. Den står så ved 0% og kommer aldrig videre.. Har også prøvet med 1 opdatering, der også fejler..
Avatar billede Blueeyez Mester
24. august 2015 - 08:26 #3
Jeg ved godt du "skriver" om problemet, men ud fra hvad du skriver kan jeg påpege flere scenarier.. Derfor har jeg brug for fejl koder hvilket Windows er rigtig god til at give..

Jeg kommer egentligt til og tænke på når du skriver SSD om den installation af Win7 du smider på er optimeret til SSD eller ej.. Jeg ved en SSD kan blive frygtelig sløv hvis man har nogle bestemte indstillinger slået til (Mindes jeg)..

Men sådan noget må en af Windows eksperterne herinde hjælpe dig med, da jeg ikke har med Windows at gøre..

Hvad er model navnet på din maskine?
Avatar billede kimeast Juniormester
24. august 2015 - 09:20 #4
Hejsa..

Det er en stationær HP-PC, med 6GB RAM, Og grafikkort AMD RADEON HD 6450.

Når jeg fabriks-nulstiller pc'en, med 4 cd'er, som jeg bad den selv lave lige efter jeg fik maskinen, men når den er som ny, er windows7 aktiveret på forhånd når man vælger siden med system mv..

Den laver ikke fejlmeddelelser når jeg vælger den skal opdatere, den søger, og søger, og søger, og der sker intet. Bruger jeg automatisk installering, sker der pudsige ting. Hvis jeg feks har været på 1 time og lavet andre ting, og vil slukke, skal den liiige installere opdateringer først. Fint, tænker jeg, det gør vi så. Det tar så hulens masse tid, den slukker så til sidst . - Jeg starter så lige, og den skal konfigurere disse opdateringer. Og så går det galt her også. Den står på 0%, og kommer ikke videre... Til sidst fortæller den at der er fejl, og alle filer tilbageføres.....  Har også prøvet disse "fixit" der skulle klare fejl ved opdateringer.. Hjælper ikke...
24. august 2015 - 10:21 #5
Jeg har heller aldrig hørt at der skulle være grænse for hvor mange gange man kan re-installere.

jeg fandt denne tråd om det, fra 2011.
http://www.sevenforums.com/installation-setup/203878-windows-7-re-install-limit.html
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2015 - 17:36 #6
Har du prøvet dette program?
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Du skal hente 21 mb versionen.
Avatar billede kimeast Juniormester
25. august 2015 - 00:50 #7
Hejsa.

Jeg har netop haft hentet 21mb versionen af pågældende program og kørt alle steps, og det der kom bagefter. - Programmet fandt overhovedet ingen fejl nogen steder, ville også være mærkeligt hvis den gjorde, da jeg brugte programmet lige efter endnu en fabriks-nulstilling af pc'en...

Så jeg er på bar bund angående problemet, at den fejler ved opdateringer.
Avatar billede kimeast Juniormester
25. august 2015 - 02:13 #8
Hej igen...

Kan lige tilføje, at den HAR virket, opdatering efter re-installation, virket flere år, mange gange, men pludseligt her fornyligt, vil den så IKKE.. Så det er et problem der pludseligt er opstået..
Avatar billede Blueeyez Mester
25. august 2015 - 08:31 #9
Problemet kom til da du skiftede fra hdd til ssd i din pc?
Hvad hvis du bruger hdd igen?
Avatar billede kimeast Juniormester
25. august 2015 - 18:35 #10
Hej igen.

Prøvede faktisk at sætte den gode gamle HD ind igen, re-installere igen, og prøve opdateringer igen. SAMME problem opstod. Og så var jeg helt lost! - Fatter ikke lige hvad der sker, eller ikke sker. Har tjekket RAM og CPU og alt muligt snart, og alt virker som det skal. - Godt nok er maskinen født med win7 og almindelig harddisk , men jeg kan ikke se noget i BIOS der fortæller noget om at den ikke kan genkende SSD diske. For det kan den sagtens i BIOS. - Nå, det ender nok med jeg kun bruger den anden maskine jeg har, den med win10.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2015 - 19:26 #11
#7 Lige da du havde nulstillet systemet der virkede update vel?

Er det ikke kun efter nogle opdateringer den fejler?

Det er her programmet skal bruges. Ikke før.

Virker din internetforbindelse ordentligt lige efter du har nulstillet systemet?
Avatar billede kimeast Juniormester
25. august 2015 - 21:41 #12
Hej igen.

Lige da jeg havde nulstillet alt virker opdateringerne ikke. Det første man skal have er et lille program installeret, før den vil hente opdateringer. Det virker fint. Nu kommer det an på hvad man har valgt. Der er 4 muligheder.

1. Installer opdateringer automatisk. Den er prøvet, og efter 1 times tid med noget andet, skal jeg slukke, og den har så 160 opdateringer den vil installere. Og derefter går det helt galt (se #4)

2. Hent opdateringer og vælg dem der skal installeres.
Er prøvet, fik en liste, og valgte 1. Efter ½ time hvor den endnu ikke havde fået fat i den ene, opgav jeg.

3. Søg, men vælg om de skal hentes og installeres. Igen en lang liste, efter ½ time. Vælger igen 1, som den ikke gider hente.

4. Søg aldrig efter opdateringer. Har jeg faktisk også prøvet, og bedt den søge efter opdateringer. Som de andre, der sker intet.

-------
Den har præsteret, at selv jeg IKKE havde valgt automatisk opdatering, at når jeg ville slukke pc, ville den installere Ca. 155 opdateringer..
Avatar billede Blueeyez Mester
25. august 2015 - 22:09 #13
Hvilken service pack har den fra ny installation og hvad hvis du henter den første / næste service pack afhængig af hvilken service pack du har fra start?

Jeg ved at Vista maskiner skal have nyere service pack for at kunne opdatere.. (Hvis jeg ikke husker alt for forkert)..
Avatar billede kimeast Juniormester
25. august 2015 - 23:02 #14
Hej igen..

Bruger ikke Vista. Bruger win7 SP1.

Men bortset fra det har jeg igen igen re-installeret fabriksindstilling, og smuttede så ned i hændelses-logfiler. Fandt følgende fejl angående auto update. (tror jeg nok)

Der står: Udpakning af tredjepartsrodliste fra CAB-fil til automatisk opdatering på <http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootstl.cab> mislykkedes. Fejl: Et krævet certifikat er ikke inden for gyldighedsperioden, når der godkendes med det aktuelle systemklokkeslæt eller tidsstemplet i den signerede fil.

---
Nogen der ved hvad dette handler om??
Avatar billede kimeast Juniormester
26. august 2015 - 00:59 #16
Hejsa..

Den kendte jeg egentligt. Det er bare fix-it , som jeg mener jeg har brugt masser af gange før.  Men prøver da igen igen..
Avatar billede kimeast Juniormester
26. august 2015 - 02:50 #17
Hej igen...  Den version af FIX-IT virkede..  Nu er der liv i opdateringerne. Utroligt, takker mange gange...  Vil du ha points eller slutter vi bare??
Avatar billede Blueeyez Mester
26. august 2015 - 08:26 #18
Svar herfra :)

Husk og gem guiden hvis det er et standard problem ved brug af dine recovery diske ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
26. august 2015 - 08:26 #19
Svar..
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2015 - 16:00 #20
Link gemt i min "værktøjskasse".
Tak for det Blueeyez :-)