Avatar billede soulmonk Nybegynder
24. august 2015 - 00:12 Der er 8 kommentarer

Windows 10 opretter ikke automatisk wifi forbindelse

Jeg har en lille pc som jeg netop har opgraderet fra windows 7 premium til 10.

I windows 7 oprettede den forbindelse til både en router via netkabel og et trådløst netværk.

Men i windows 10 opretter den kun automatisk forbindelse til det kablede netværk ved opstart. Jeg skal selv manuelt oprette til det trådløse - selv om det er sat til automatisk at oprette forbindelse.

Idéer er kærkomne!
Avatar billede vivikm Nybegynder
24. august 2015 - 10:10 #1
Jeg skulle blot lige finde mit net nede på bundlinien , og sætte koden ind til nettet , satte hak i den skulle huske , så kørte det .
Avatar billede soulmonk Nybegynder
25. august 2015 - 08:07 #2
Det har jeg gjort - den forbinder dog stadig ikke til det trådløse automatisk, kun det kablede net.
Avatar billede vivikm Nybegynder
27. august 2015 - 17:11 #3
Prøv at slukke din roueter i et par minutter , tænd igen lad den starte helt op , og find så dit net på pc'en ... her skal du sikert igen indtaste koden til dit net .
Avatar billede vivikm Nybegynder
27. august 2015 - 17:13 #4
Det er ikke dit netværkskort der skal opdateres ?
Avatar billede soulmonk Nybegynder
03. september 2015 - 18:04 #5
Jeg har opdateret netværkskortet - samme resultat. Det fungerer fint - det forbinder bare ikke automatisk.
Avatar billede vivikm Nybegynder
04. september 2015 - 11:34 #6
Prøv at gå i kontrol Panel Netværksforbindelse ... se om der er forbindelse til wifi , hvis ikke prøv at højreklik for at finde løsning , der skulle kommet nogle at vælge imellem , du kan prøve dem alle og se om det kommer til at fungerer.
Avatar billede soulmonk Nybegynder
13. september 2015 - 14:15 #7
der er forbindelse,  når jeg manuelt har aktiveret det. hjælper desværre ikke at køre fejlfinding
Avatar billede Jeppe Sørensen Praktikant
11. september 2018 - 07:47 #8
Jeg havde samme udfordring.
Check:
https://windowsreport.com/windows-10-wifi-not-connecting-automatically/
De har flere forslag til udfordringen.