Avatar billede thorkild10 Juniormester
25. august 2015 - 19:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny bærbar PC

Hejsa...

Jeg står og skal købe en ny PC - dog med meget lidt viden omkring, hvor jeg skal købe for, at få en god pris og hvad der er et must af "indmad"

Så hvis nogen kunne komme med decideret eksempler på tilbud, som ville være et "godt køb" så vil jeg meget gerne have et link :)

Prisleje: max 6.000 kr. (meget gerne billigere)

Hvad skal PC kunne:
-Stabilitet i forhold til internet, officebrug mv
-Skal kunne køre spil flydende (CS, Heroes Of Might And Magic, WOW mv.)

Tanker i forhold til indmad (ved ikke om følgende er nødvendigt):
-1 TB Harddisk - evt. SSD ved siden af
-Godt grafikkort - Høj opløsning
-quad core
-Alm skærmstørrelse
-Hurtig processor
-12 GB RAM

Som sagt er det ikke sikkert, at ovenstående er nødvendigt - lad mig endelig høre.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2015 - 11:03 #1
medion er mit bud: http://www.medion.com/dk/shop/multimedia-baerbar-computer-medion-akoya-p6647-md-99026-30018539a1.html
Intel® Core™ i7-5500U processor
Windows 8.1
NVIDIA® GeForce® GT 940M
1.000 GB HDD + 128 GB SSD + 8 GB RAM
15,6" Full-HD-Display
lige under 6000kr.
Avatar billede Rasmusok Nybegynder
26. august 2015 - 11:50 #2
Et fesen svar, hold dig fra U- processor hvis du skal have performance.
Men for 6k, får man ikke meget gamer bærbar der er pengene værd :S
Avatar billede thorkild10 Juniormester
26. august 2015 - 12:17 #3
@Claes - tak for svar, afventer lige lidt om der kommer andre og ellers vil du kunne "sætte som svar"

@Rasmusok - Ok, tak - har du et bud på en rigtig god PC til under 6K (som kan det jeg skal bruge den til)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2015 - 12:53 #4
Det vigtigste for at få en bærbar til at virke er, at du fjerner alt crapware og undgå at have unødvendige ting kørende (fx Skype).  Til spil må der stort set kun være viruskontrol/firewall der kører, alt andet skal lukkes.

Men eller kan du bare lukke uden point til mig. Jeg har rigeligt.
Avatar billede Rasmusok Nybegynder
26. august 2015 - 13:32 #5
Den pc der først blev linket til, kan! Men ikke godt i min optik :)
Så nej, ikke til de penge
Avatar billede thorkild10 Juniormester
26. august 2015 - 13:34 #6
@Claes Lav du bare et svar - så får du ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2015 - 13:47 #7
Bare luk selv.