Avatar billede kurth Nybegynder
25. august 2015 - 23:26 Der er 1 løsning

Afsender fra mail-enablede public folders.

Jeg er ved at forsøge at sætte public folders op for en kunde.
Kunden kører Exchange 2010 og har 3 domæner hvortil hører et antal mailadresser samt 3 public folders.

Hvis vi for nemheds skyld kalder de 3 domæner @a.dk, @b.dk og @c.dk
Der er så en mail-enabled folder til hver af de 3 domæner: info@a.dk, info@b.dk og info@c.dk

Hver medarbejder har sin egen adresse i de 3 domæner: navn@a.dk, navn@b.dk og navn@c.dk

Når der kommer en mail ind til f.eks. info@b.dk, og medarbejderen ønsker at svare på denne mail, skal han manuelt ændre sin fra-adresse til info@b.dk før han sender svaret, idet mailen ellers vil blive sendt fra en af de 3 medarbejderadresser. Og det mest mærkelige er, at den vil vælge den adresse som hører til den postkasse han sidst har åbnet før han åbnede public folders.

Findes der virkelige ikke en måde hvorpå man kan tvinge den til at bruge den adresse man har sat med "set as reply" i emailadresserne på den pågældende public folder. Her tænker jeg på om man kan lave nogle krumspring i Active Directory eller lignende.

Jeg kan sagtens få lov at sende som info@b.dk, men jeg skal huske at ændre det hver gang.
Avatar billede kurth Nybegynder
20. marts 2016 - 11:27 #1
lukkes uden svar