Avatar billede Hillemann Nybegynder
26. august 2015 - 10:33 Der er 2 kommentarer

Afgrænsning af drev og alle andre mapper på win pc.

Hey derude.
Jeg er pt udsendt med forsvaret og er løbet ind i et lille problem.
Vi har et lille fælles område hvor vi kan sidde og se bold sammen. Her har jeg besluttet at sætte min bærbar ind, da jeg ikke bruger den til andet alligevel..

Men jeg vil jo gerne have mine filer for mig selv. Jeg har lavet en ny bruger, der ikke har admin rettigheder, men her stopper min klogskab også. Jeg kan nemt lave pass på begge drev, men så skal jeg vel også taste den kode fra min "personlige" bruger.

- Hvordan kan jeg fjerne adgang til alt på computeren dvs. C og D drev. Så computeren kun kan benyttes til internet adgang?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Hille
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. august 2015 - 19:53 #1
Hvis du kun har brug for internet og de andre basser ikke er alt for skarpe til IT, kan du starte Internet Explorer op i "kiosk mode" straks når den nye bruger logger på.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/154780

Hvis du lægger en genvej til IE i [Start]-gruppen og ændrer destinationen for genvejen til [iexplore -k www.Google.com] så burde du være ud over de værste pilfingre.
Avatar billede Hillemann Nybegynder
02. september 2015 - 09:33 #2
Lækkert svar :)
Beklager jeg ikke har svaret før :)
Vi prøver :)