Avatar billede minoza Nybegynder
26. august 2015 - 12:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

WHOIS oplysningen på .dk domæner

Hej Eksperter!

Jeg er ved at bygge en hjemmeside som skal hostes fra et .dk domæne. Jeg har gennem mit webhotel (Amerikansk udbyder) WHOIS beskyttelse på mine domæner, men de kan ikke tilbyde mig et .dk domæne da dette skal gå igennem DK Hostmaster eller anden godkendt udbyder. Jeg har kontaktet en del danske udbydere for at høre om det er muligt at få WHOIS beskyttelse igennem dem, men det tilbydes ikke i Danmark for jeg bare at vide. Så er dette korrekt? Min nuværende amerikanske udbyder kan "sagtens" hoste selvs hjemmesiden, men domænet skal lejes igennem DK Hostmaster og derefter peges til deres servere (DNS). Dette er jo umidelbart en ok løsning for mig, men mit spørgsmål er så bare om ikke det kan være ligegyldigt? Vil WHOIS oplysningerne ikke bare følge de oplysninger som DK Hostmaster har? Min udbyder tilbyder "domain privacy", men vil ikke garantere det vil virke for et "assigned domain".....

Er der nogen der har erfaring med dette? Er der nogen af jer der har et .dk domæne som i  WHOIS peger på jeres udbyder som jeg har på mine .com og .org domæner?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2015 - 12:40 #1
alle .dk styres via dk-hostmaster, og skjult ejer er ikke noget, der bruges. Uanset hvad whois viser, så kan man få data vis i dk-hostmaster.
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2015 - 13:12 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2015 - 14:03 #3
Altså ok muligt, hvis det køres som privatperson og der ikke er et CVR-nummer indblandet. Og privatpersonen skal så huske at få skjult data hos kommune og det teleselskab der er brugt til tlf-kontaktnummer inkl løbende ajouføring der.
Avatar billede minoza Nybegynder
26. august 2015 - 14:47 #4
Tak keysersoze, jeg havde været inde og søge men eneten er jeg blind eller også havde de gemt det godt :-) Smid lige et svar så du kan få dine points :-)

Jeg må konkludere at DK på dette punkt er lysår bagud når det kommer til beskyttelse af privatpersoners oplysninger. Jeg må gå efter et .com domæne så for ikke at gå imod den danske "lovgivning". Jeg er privatperson, men jeg bygger siden for en afdeling af den lokale idrætsforening, så hvis jeg opretter den anonymt er jeg jo nød til at søge advokatbistand da det er en gråzone - igen. Privatpersoner må gerne optræde anonymt, men foreninger må ikke. Problemet er bare at i Danmark er vi mange privat personer der udfører ulønnet/friviligt arbejde for foreninger, det er også det jeg gør her, jeg vil selv bygge siden og betaler for udgifterne dertil, men i foreningens navn ...... i guder hvor er det besværligt i DK :-/ ... det blive .com!
Avatar billede phpnoob Novice
26. august 2015 - 16:24 #5
Det kan lade sig gøre men den eneste mulighed for at du kan få det er at du er adressebeskyttet og det kan du få lavet hos din din kommune eller på borger.dk Så vil det komme til at se sådan her ud når man søger efter dig domæne på dk-hostmaster.

Registrant:
Informationen er ikke offentligt tilgængelig.
Fuldmægtig:
Informationen er ikke offentligt tilgængelig.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. august 2015 - 16:48 #6
Blot et spørgsmål: Hvorfor i alverden være anonym i forhold til en side for en forening? En forening skal jo under alle omstændigheder være dokumenteret hele vejen igennem.
Uden at mistænkeliggøre nogen, hænger et ønske om anonymitet vel ofte sammen med et mindre heldigt formål.
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2015 - 09:39 #7
svar
Avatar billede minoza Nybegynder
11. september 2015 - 13:48 #8
@CRKrogh: Jeg synes ikke om din måde at mistænkeliggøre mig på, du må acceptere er der er folk der værner om deres privatliv og ikke ønsker oplysninger om f.eks. adresse og telefonnummer offentligt tilgængeligt for gud og hver mand. Du har din tolkning, men verden hænger ikke altid sammen som lige præcis du mener den hænger sammen, heller ikke dit postulat angående foreningers krav om dokumentation har bund i virkeligheden.

Sorry mit sene svar og pointgivning!