Avatar billede skanberg Praktikant
26. august 2015 - 15:13 Der er 2 kommentarer

Problemer med tilslutning af 3. skærm på ny computer

Jeg har netop købt ny stationær, og kan kun få 2 ud af 3 skærme til at fungere i dette setup.

Det virker til at problemet er følgende:
Der er indgangsporte til HDMI, VGA og DVI placeret forskellige steder bag på comp. Men det er kun portnene der sidder lavt, der pt fungerer, mens de andre højtsiddende porte er "døde" (intet sker når man tilslutter en skærm, udover "The display wil go into power save mode in 5 minutes).

Hvordan får jeg gang i disse døde porte?

Kan jeg uploade et billede af hvordan det ser ud bag på min comp?
____________

Jeg lister her mit setup. Skærmene er alle Dell af nyere model, men jeg tror ikke det er skærmene der er problemet, da de alle virker hvis de bliver tilsluttet nede. Problemet er at jeg umiddelbart kun kan bruge 2 porte nede (HDMI og DGI). Jeg ved ikke hvad de 3 der grænser op til HDMI kan bruges til.

Noctua NH-D14
Fractal Design Define Mini - Micro-ATX Sort
TP-LINK TL-WDN4800 - Netværksadapter PCI Express x1 450Mbps
Corsair RM750 - 750W
Microsoft Windows 7 Home Premium w/SP1 - 64bit Licens 1 PC Engelsk
WD Purple WD20PURX - 3.5″ SATA-600 2TB
Samsung 850 EVO MZ-75E500 - 2.5″ SATA-600 500GB
ASUS Strix GTX960-DC2OC-2GD5 grafikkort - 2GB
Kingston HyperX FURY Black Series - 2x8GB DDR4 2133MHz PC4-17000 CL14
Intel Core i7 6700K / 4 GHz Processor - LGA1151
ASUS Z170M-PLUS DDR4 - mATX LGA1151
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2015 - 16:28 #1
De "høje" porte er sikkert dem der er på bundkortet, og er normalt deaktiveret i bios når du sætter løst grafikkort i.

Jeg har dog ikke erfaring med at køre med både intern og ekstern grafik på samme tid.

Men du kunne jo prøve at gå i bios og se om du kan aktivere det, og se om du kan få billede på den sidste skærm.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. august 2015 - 20:23 #2
Hej!

  De små porte er DisplayPort. Rigtigt kabel i, så kører de også.

De bedste hilsner