Avatar billede NanoGeek Seniormester
26. august 2015 - 21:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Enkelt hjemmeside helt fra bunden

Hej med jer :-)
Nu har jeg gået og grublet over denne hjemmeside i flere år nu. Mine færdigheder rækker ikke så langt, så må jeg række hånden ud i håb om en anden kan finde den ;-D

Hjemmesiden skal være i to udgaver.
En i almindelig størrelse (eks. 1280px i bredden)
Den anden i mobil version.

Fælles for begge er at de har logo i toppen sammen med en menu i højre side af logoet. En skiftende side i midten, afhængig af hvor man vil hen og så en phplivechat i bunden.

#
Phplivechatten køber jeg denne: http://codecanyon.net/item/php-live-support-chat/6905905?ref=mirrormx&ref=mirrormx&clickthrough_id=495798625&redirect_back=true

Det er faktisk kun selve opbygningen jeg har svært ved. Er rimelig okay til at redigere og tilføje php koder.
Jeg har lavet nogle tegninger, men spørgsmåler er om de er noget værd for jer erfarne gutter :-)

Nogen som er friske?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
26. august 2015 - 21:57 #1
>Hjemmesiden skal være i to udgaver.
>En i almindelig størrelse (eks. 1280px i bredden)
>Den anden i mobil version.

hvorfor lave 2 sider ??
du kan nøjes med 1 og lave den responsiv (nutidens standart)

kig på http://getbootstrap.com/

>En skiftende side i midten, afhængig af hvor man vil hen og så en phplivechat i bunden.
lav et mini CMS
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. august 2015 - 10:20 #2
Kan du sige noget om, hvorfor du vil "lave den fra bunden"? Jeg mener når du alligevel vil købe et chat-modul, så bliver det jo ikke helt fra bunden.

Personligt tænker jeg nemlig, at du vil få mere af, at bygge din side op gennem et CMS-system (f.eks. Wordpress), fordi her får du foræret det responsive, som ronols henviser til (altså, at du ikke både skal lave en desktop/mobil-udgave, siden indretter sig simpelthen efter, hvor stor din skærm er), du får foræret nogle bud på, hvordan siden skal opbygges, og du vil helt sikkert også kunne tilknytte et chat-system, uden at du behøver betale for det.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2015 - 10:26 #3
http://sitemagic.org/ ? Det er et mini-cms med muligheder.
Avatar billede NanoGeek Seniormester
27. august 2015 - 17:03 #4
Tusinde tak for jeres tid og svar :-)

Jeg har kigget nærmere på wordpress og kom ind på surftown som har en fornuftig løsning med wordpress.

Jeg er ude på at skabe tre hjemmesider, hvor det eneste de har til fælles er livechatten i bunden. Der skal samme admin/supporter være med på alle tre hjemmesider.

Er wordpress et unikt system?
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. august 2015 - 08:21 #5
Jeg tror ikke helt jeg forstår, hvad du mener med "unikt". Men Wordpress er et CMS-system, der oprindelig blev lavet så man nemt kunne lave sin egen blog, men som sidenhen har udviklet sig til at være et af de mest anvendte til at lave mange forskellige typer af hjemmesider.

Det stærke ved wordpress er, at det er meget modulært -- man lægger en grundlæggende installation ind på sin hjemmeside, og så går man bagefter ud og finder de moduler (plugins) som passer lige præcis til ens egne behov. Og der er myriader af plugins. Det gør så også, at man ofte skal bruge lidt tid på at sortere mellem gode og mindre velegnede plugins.

Du nævner at du har fundet det hos Surftown, og det er rigtigt at mange webhoteller har sådanne one-click muligheder, så har man et CMS. Personligt foretrækker jeg nok selv at hente pakken direkte hos kilden -- så er man ikke så afhængig af at skulle forblive ved det samme webhotel for evigt:

https://wordpress.org/download/
http://wp-danmark.dk/download/