Avatar billede Torben1970 Nybegynder
27. august 2015 - 15:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med kombination af Vlookup og Indirect

Hejsa.

Jeg har bug for hjælp til en Vlookup formel i kombination med Indirect.

Hvis den skal kigge efter sheets i samme workbook virker nedenstående formel fint for mig, men jeg skal have den til at kigge efter sheets i en anden workbook, som ligger på et andet drev.

Jeg har prøvet at indsætte stien før og efter Indirect, men har ikke fået det til at virke.
Er der en læser der kan tricket?

Formel der virker: =VLOOKUP($A2;INDIRECT("'"&H$1&"'!B:P");15;FALSE)
Avatar billede Silencia Nybegynder
27. august 2015 - 15:47 #1
Hej Torben

Så vidt jeg ved kan man kun bruge indirekte hvis det andet ark du skal slå op i er åbent.

Hvis det er tilfældet skal du blot skrive det andet arks navn i din formel:

=VLOOKUP($A2;INDIRECT(Arknavn!B:P);15;FALSE)

Hvis det andet ark ikke kan være åbent samtidig skal du ud i en makro.

Den kan jeg ikke lige hjælpe med.
Avatar billede Silencia Nybegynder
27. august 2015 - 16:01 #2
Eller arknavnet i din referencecelle H1 naturligvis - Sådan

=VLOOKUP($A2;INDIRECT(H$1&"!B:P");15;FALSE)
Avatar billede Torben1970 Nybegynder
28. august 2015 - 14:17 #3
Hej Silencia.

Jeg vidste ikke at arket skal være åbent, men det kan jeg sikkert godt finde en løsning på.

Jeg har prøvet med arket åbent, men uden held.

Stien til arket er feks \\lager1\rapporter\[2015.xlsx]

Har du et bud på hvor det skal sættes ind henne?
Jeg har prøvet flere muligheder som feks:
=VLOOKUP($A2;INDIRECT(\\lager1\rapporter\[2015.xlsx]H$1&"!B:P");15;FALSE)
og
=VLOOKUP($A2;\\lager1\rapporter\[2015.xlsx;INDIRECT(H$1&"!B:P");15;FALSE)

Mvh.
Torben
Avatar billede Silencia Nybegynder
28. august 2015 - 15:06 #4
Du skal i din referencecelle kun skrive navnet på den åbne projektmappe og opslagsarkets navn og IKKE stien til projektmappen eller projektmappenavnet.

Dvs. hvis den fulde sti til opslagsarket i den anden projektmappe er således: \\lager1\rapporter\[2015.xlsx]Ark1

Så skal der kun stå "[2015.xlsx]Ark1" i din referencecelle - uden citationstegnene.

Og din opslagsformel skal stadig se således ud:
=VLOOKUP($A2;INDIRECT(H$1&"!B:P");15;FALSE)

Du kan også nøjes med arkets navn "Ark1" i referencecellen ved at lave din formel således:

=VLOOKUP($A2;INDIRECT("[2015.xlsx"&H$1&"!B:P");15;FALSE)

Hvis du ikke kan få det til at virke kan jeg sende et eksempel til en mail