Avatar billede por1 Juniormester
28. august 2015 - 22:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

pc lukker ikke ned.

win 7 home, 64 bit.
pcen lukker alle programmer ned og står så på logger af og kommer ik' længere, så jeg må slukke på selve pcen.
hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2015 - 18:16 #1
Der er et program eller tjeneste der "hænger", og derfor lukker den ikke helt ned.

Du kan prøve at gå i logbogen og se om du kan se hvad det er skyld i det.
Alternativt kunne du prøve at lave en luk knap genvej

Højreklik på skrivebordet og vælg 'Ny' og så 'Genvej'.

I vinduet skriver du: shutdown -s -t 00 og klikker på 'Næste'. Så giver du genvejen et navn og klikker på 'Udfør'.

Nu har du oprettet en genvej, der lukker computeren.

Read more at http://www.computerworld.dk/art/9830/torsdagstippet-luk-computeren-hurtigt-med-genvej#SUsAxGG2u4wRSugT.99
Avatar billede por1 Juniormester
29. august 2015 - 19:58 #2
hvor finder jeg logbogen? og, hvor f.... sku' jeg vide det fra? og, hvor ved du det fra?
Avatar billede por1 Juniormester
29. august 2015 - 20:07 #3
nu har jeg genvejen, men den står stadig på "logger af"?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2015 - 20:08 #4
Logbog:
Højreklik computer og vælg administrer. Herinde kan du du gå i logbog-Windows logger.
Her er så flere faner at kigge i. Prøv programmer.
Avatar billede por1 Juniormester
29. august 2015 - 20:35 #5
det er gjort og jeg installeret WMI tools og der er også nogle linjer i loggen, hvor står "fejl", hvad skal jeg så?

PS har lavet en genvej til genstart, det er smart. tak for tippet.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2015 - 20:50 #6
Velbekomme.
kan du beskrive hvad der står mere end bare fejl??
Den må henvise til et eller andet.
Avatar billede por1 Juniormester
29. august 2015 - 20:54 #7
næ,, der står bare fejl 29082015 wmi 10 ingen.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 07:56 #8
Ok.
Jeg selv ville nu have deaktiveret alt der starter med Windows minus antivirusprogrammet.

Skriv msconfig i søgefeltet inde under startknappen i kør og gå ind under start.
Deaktiver her alt på nær dit antivirus, og se om det løser problemet med nedlukning.
Hvis det gør dette kan du så selv finde synderen ved at aktivere enkelte igen ad gangen til du får problemet igen. Hvis du finder problem på den måde skal dette program fjernes og installeres om.
Men når du fjerner skal alle rester af programmet fjernes. Til dette bruger jeg Revo Uninstaller free som du kan få en vejledning på hvis vi finder synderen.
Avatar billede por1 Juniormester
30. august 2015 - 08:28 #9
vil du disable ms operativsystem??????????
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 08:50 #10
Nej det vil jeg ikke.

Hvis du har startelementer der har noget med Ms operativsystem at gøre skal det selvfølgelig køre.

Man lukker kun de programmer der starter sammen med Windows ned for at kontrollere om de har indvirkning på et problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 08:55 #11
Øhh Jeg forstår dog ikke din kommentar i #9.

Jeg har selv en Windows 7 Entreprise, og i den har jeg IKKE startelementer der skulle påvirke på Ms operativsystem under startfanen??
Så den kan jeg ikke forstå du kommer med?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 08:56 #12
Avatar billede por1 Juniormester
30. august 2015 - 09:22 #13
ja, der står ms ms corp etc. men pyt, den  er abled, jeg abler 1 for 1, for den genstarter uden problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 09:34 #14
Det er godt den gør det, for så kan du finde synderen :-)
Avatar billede por1 Juniormester
30. august 2015 - 09:44 #15
jep, det bli'r en lang og kedelig formiddag.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 10:04 #16
Måske.
Men normalt set er det jo kun et fåtal af disse startelementer der reelt er nødvendige for dit system.
Så her var måske en mulighed for at få ryddet op i dem.
Startelementer til program opdateringer vil jeg anbefale du beholder. Men hjælpe programmer og andre service programmer er for mig helt unødvendige i opstarten.
Avatar billede por1 Juniormester
30. august 2015 - 10:59 #17
ja, som født på ny, skriv endelig et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 11:16 #18
Super. Svar :-)