Avatar billede bjarnehansen Seniormester
29. august 2015 - 15:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

indsætte rækker i en tabel

Hej
kan man få den til selv at sætte rækker ind i en tabel når der feks. er 3 rækker tilbage eller skal man lave det en knap der så indsætter et x antal rækker.
jeg har denne tabel:
http://gratisupload.dk/f/8ta41wnqvi
Avatar billede kurtba Ekspert
30. august 2015 - 00:20 #1
For mig ser det ud til, at du har lagt et ark ud med rigtige data. Det vil sige navne på ansatte i et firma med private oplysninger om fradrag og træk og email adresser.
Den synes jeg straks, du burde fjerne, da du næppe har deres tilladelse til at offentliggøre disse data.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
30. august 2015 - 09:55 #2
det er fiktive data
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
30. august 2015 - 10:05 #3
fradrag og træk er fiktive :
men jeg vil ligge en ny op hvor de er fjernet for ikke at skabe tvivl om det men hvordan fjerner jeg den fra gratisupload?
http://gratisupload.dk/f/8tacjcdwfr
Avatar billede store-morten Ekspert
30. august 2015 - 11:41 #4
Er det ikke nok, at tabellen udvider sig selv, når der tilføjes nederst?
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
30. august 2015 - 11:59 #5
jo det havde jeg ikke set, tænkte bare på hvis man kom nederst i tabellen skulle den jo udvides, så det er løst nu, smid et svar så jeg kan lukke den.
Avatar billede store-morten Ekspert
30. august 2015 - 12:00 #6
OK
Avatar billede store-morten Ekspert
30. august 2015 - 12:33 #7
Hvis du sletter kommentare og den udvidet række forneden (45 til 51) så prøv en knap med:

Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim i As Integer
    Række = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

    For i = 1 To 3
        Range("A" & Række + i).Value = 1
        Range("A" & Række + i).Clear
    Next
End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
30. august 2015 - 13:25 #8
Prøv at slette række 1
og test denne:
Sub Vis_Formular()
    Sheets("Chauffører").Select
    ActiveSheet.ShowDataForm
End Sub

Hvis "Ny" bruges, må der ikke være tomme rækker nederst i tabellen.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
30. august 2015 - 15:29 #9
ok det var smart kan man få den til vise nr når man vælger "ny" og lave en knap til at starter den vis_formular
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
30. august 2015 - 15:37 #10
det med kanappen har jeg gundet ud af men det med at få den til at vise næste nr ?
Avatar billede store-morten Ekspert
30. august 2015 - 16:41 #11
Næste post?

Knappen "Find næste" eller pil-ned/pil-op
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
30. august 2015 - 16:59 #12
ok jeg har måske udtrykt mig forkert, er det muligt at den til at vise næste nr ved oprettelse af en ny post, jeg ved godt der kan være et problem hvis den sidst ankomne er fratrådt igen , man kan jo ikke bruge samme nr igen?
ellers er det en fin måde at lave det på.