Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
29. august 2015 - 23:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gratis sikkerhedspakke til Windows 10

Hejsa,

Hvilken gratis (freeware) sikkerhedspakke skal man vælge at installere sammen med Windows 10?

Håber på nogle kvalificerede bud fra jer.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2015 - 08:53 #2
panda havde så 3 falske positive i samme undersøgelse, men fangede 100% - også et top-3 bud https://goo.gl/VapRRx
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2015 - 09:05 #3
Det er også tests fra AV-test jeg kigger på når jeg skal vælge antivirus, og er derfor enig med de to andre. Jeg vil dog anbefale du for lukket den beskyttelse som Win 10 kommer med helt ned når du installerer noget andet. Du får ikke noget godt ud af at have to av programmer kørende på samme tid.

Vil også anbefale at programmerne CCleaner og Malwarebytes bruges sammen med av programmet, med jævnige scanninger, for at beskytte computeren for snavs den kan få. Programmer AdwCleaner kan med fordel også bruges i samme omgang.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. august 2015 - 10:44 #4
Husk noscript og disconnect plugins i firefox
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
03. september 2015 - 22:00 #5
Hej #1, 2, 3 og 4

Alle jeres indlæg vil jeg mene, jeg kan bruge, så jeg vil dele pointene mellem jer. Så vidt jeg har forstået systemet her, så kræver det, at I alle skriver et nyt indlæg, som har status "Svar". Herefter godkender jeg svarene.

For at tråden ikke skal være åben i årevis, sætter jeg hermed 15. september (i år) som deadline - det er vist fair(?).

Mvh.
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
03. september 2015 - 22:05 #6
Hmm... Jeg har nu nærstuderet jeres tråde, og jeg ser ingen anbefalinger af firewalls. Er det fordi, Win 10's firewall er god nok?

Hvad med trojanske heste - snappes det af Malwarebytes, eller?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. september 2015 - 23:13 #7
Der findes ingen virus beskyttelse der snapper alt.. Virusserne eksistere før virus softwaren kender til dem.. Derfor jeg kun nævner 2 plugins og så fordi jeg ikke kører Windows, men kun Linux Ubuntu hvilket ikke har samme svagheder.. Så brug sund fornuft og tænk på hvad du installerer og hvilke sider du besøger..
Avatar billede Blueeyez Mester
03. september 2015 - 23:13 #8
Svar fra mig.