Avatar billede robotten Praktikant
30. august 2015 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Script til at slå touchpad til og fra

Hej

Jeg ønsker at få lavet et lille script, der kan gå ind i registry og slå touchpad'en på min bærbare pc til og fra.

Min bærbare er en billig HP, og af en eller anden grund har de sparet funktionstasten væk for at kunne tænde og slukke for touchpad'en.

Jeg ved godt det kan gøres via touchpad softwaren, men det er en noget besværlig løsning at skulle ind i kontrolpanelet for dette hver gang.

Så tænkte om der kunne laves et lille script, der kunne slå denne funktion til/fra?
Avatar billede klaudi Ekspert
30. august 2015 - 11:32 #1
Er der ikke en lille fordybning i touch feltet(øverst i venstre hjørne), hvis der er så "tap" to gange hurtigt der for at slå den fra!
Avatar billede robotten Praktikant
30. august 2015 - 14:15 #2
Det er der desværre ikke på denne her model. Det er en Envy model, og jeg kan se på google, at der er flere der har også har dette problem.

Løsningen kan være, at starte kontrolpanelet for Touchpad'en op, og så slå det fra.

Tricket med at den så kun skal slå touchpad'en fra når der sættes en usb mus til virker heller ikke, da det er en trådløs mus jeg har og den derfor altid er sat til.

Jeg kan forsinke trykfølsomheden på pladen i Win10, der gør den mindre sårbar overfor kortvarige tryk ved et uheld. Måske dette bare er den eneste løsning på denne her tarvelige Elgigant pc?
Avatar billede klaudi Ekspert
30. august 2015 - 15:08 #3
Jeg har prøvet denne guide, den virker på min pc, hp pavilion g6,
måske det kan virke på din, hvis det da ik' er den du har prøvet :-)

http://www.riverscapewebstudios.com/2012/03/using-registry-to-disable-synaptics-touchpad-when-mouse-is-connected-to-your-lenovo-ideapad/
Avatar billede robotten Praktikant
31. august 2015 - 15:42 #4
Tusind tak - får lige set på det :)
Avatar billede robotten Praktikant
10. september 2015 - 22:35 #5
klaudi2k8>> Lig venligst et svar, så jeg kan få lukket pænt her igen :)
Avatar billede klaudi Ekspert
11. september 2015 - 13:51 #6
Ok, fik du klaret den?
Avatar billede robotten Praktikant
11. september 2015 - 14:44 #7
Har helt ærligt ikke nået at se på det endnu. Men i stedet for bare at lade spørgsmålet hænge til jeg får tid til at rode med det, tænker jeg det er bedre at få afsluttet :)v