Avatar billede elcom Nybegynder
31. august 2015 - 00:17 Der er 3 kommentarer

Formatering...når man er blevet hijacket

For et par dage siden ville jeg installere en scanner på min computer. Men da jeg i den forbindelse var inde i tilføj/fjern program, kom en meddelelse frem om,  at der var  tilsluttet en anden bruger af min computer. Computeren lukkede ned, når jeg forsøgte at foretage mig noget.
Kort fortalt søgte jeg på Google og fandt ud af, at I før har fået et spørgsmål om akkurat det samme, som jeg har oplevet.
Svaret var :

Du er blevet hijacket. Dvs der er en udefra, der har overtaget en del af styringen på din computer...

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button ...............osv.

Jeg er bestemt ikke ferm til at klare sådanne opgaver selv.  Men jeg kan selv formatere min harddisk og lægge alt ind igen.
Vil det være en løsning i denne forbindelse?
Hvad kan en hacker haft mulighed for at foretage sig på min computer?

Jeg har Norton installeret og opdateret.
31. august 2015 - 06:12 #1
Hvilket Styresystem ?

(Det kunne jo også være en MAC ?  :-) )
31. august 2015 - 06:13 #2
Velkommen til E. ...

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ny guide til MalwareBytes ->
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Avatar billede elcom Nybegynder
31. august 2015 - 11:54 #3
Jeg har Win7.

Tilbage til mit spørgsmål i første henvendelse.  Kunne jeg istedet formatere min harddisk?  Så kunne jeg også få lavet nogle andre ændringer i samme forbindelse.