Avatar billede Slettet bruger
31. august 2015 - 09:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 + 10

Hejsa,

Jeg har en windows 8.1 pro 64bit på dansk. Dertilhørende licenskode. Min dvd har dog fået nogle ridser. :(

Er der nogle steder jeg kan downloade softwaren til dette, så jeg kan lave en bootable USB disk med OS systemet i stedet for?

(Licensen har jeg som nævnt) Skal ikke være piratkopi....

Dertil, vil jeg høre. Såfremt jeg opgradere til windows 10. Er der nogle måder man kan trække OS systemet ud på en USB disk?
(Det er jo gratis nu) men skal jeg reinstallere min maskine om 2 år, hvordan og hvorledes?
Avatar billede Slater Ekspert
31. august 2015 - 10:07 #1
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Bare husk at du skal opgradere til Windows 10 fra din 8'er én gang. Derefter kan du installere fra det boot-medie du laver. Men du kan ikke lave et boot-medie af 10 og installere oven i en 8 første gang, så mister du din gratis opgradering.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2015 - 16:29 #2
Du kan hente Windows 8.1 her når du har en gyldig kode:
http://windows.microsoft.com/is-is/windows-8/upgrade-product-key-only
.Iso filen du får ned kan du klargøre med Rufus, så den bliver klar som installationsmedie:
https://rufus.akeo.ie/
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2015 - 16:46 #3
Husk du skal bruge en usb nøgle på mindst 4 GB.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2015 - 16:53 #4
Hmm Prøvede lige at gå derind, og jeg er lidt i tvivl om den vil installere, eller om man får en fil ned man kan installere fra. Jeg afbrød inden den kom for godt i gang.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2015 - 10:22 #5
luk