Avatar billede frankhvam Nybegynder
31. august 2015 - 09:41 Der er 4 kommentarer

PHP Fejl

Jeg prøver at installere et system på min server. Jeg har oprettet den SQL Struktur som medfølger i det downloadede system.

Jeg får følgende fejl frem.

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: company_name

Filename: appointments/book.php

Line Number: 104

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: manage_mode

Filename: appointments/book.php

Line Number: 127

Unexpected Isasues

$name setting does not exist in database : company_name

#0 /var/www/xxx/public_html/vitester/application/controllers/appointments.php(39): Settings_Model->get_setting('company_name')
#1 [internal function]: Appointments->index()
#2 /var/www/wxxx.dk/public_html/vitester/system/core/CodeIgniter.php(359): call_user_func_array(Array, Array)
#3 /var/www/xxx/public_html/vitester/index.php(203): require_once('/var/www/xxxx...')
#4 {main}

Select Service & Provider

Select Service  A PHP Error was encountered Severity: Notice Message: Undefined variable: available_services Filename: appointments/book.php Line Number: 174 A PHP Error was encountered Severity: Warning Message: Invalid argument supplied for foreach() Filename: appointments/book.php Line Number: 174 A PHP Error was encountered Severity: Notice Message: Undefined variable: has_category Filename: appointments/book.php Line Number: 181 A PHP Error was encountered Severity: Notice Message: Undefined variable: available_services Filename: appointments/book.php Line Number: 217 A PHP Error was encountered Severity: Warning Message: Invalid argument supplied for foreach() Filename: appointments/book.php Line Number: 217  Select Provider

Next

Jeg har oprettet

jeg har importeret den her til min MYSQL Database. Det ser bare ud som om der noget der mangler at blive oprettet eventuelt nogen som har forstand på MYSQL?

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 3.5.1
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Φιλοξενητής: localhost
-- Χρόνος δημιουργίας: 11 Οκτ 2013 στις 16:58:08
-- Έκδοση διακομιστή: 5.5.24-log
-- Έκδοση PHP: 5.4.3

SET SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO";
SET time_zone = "+00:00";

/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */;
/*!40101 SET NAMES utf8 */;

--
-- Βάση: `easy_appointments`
--

-- --------------------------------------------------------

--
-- Δομή πίνακα για τον πίνακα `ea_appointments`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ea_appointments` (
  `id` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `book_datetime` datetime DEFAULT NULL,
  `start_datetime` datetime DEFAULT NULL,
  `end_datetime` datetime DEFAULT NULL,
  `notes` text,
  `hash` text,
  `is_unavailable` tinyint(4) DEFAULT '0',
  `id_users_provider` bigint(20) unsigned DEFAULT NULL,
  `id_users_customer` bigint(20) unsigned DEFAULT NULL,
  `id_services` bigint(20) unsigned DEFAULT NULL,
  `id_google_calendar` text,
  PRIMARY KEY (`id`),
  KEY `id_users_customer` (`id_users_customer`),
  KEY `id_services` (`id_services`),
  KEY `id_users_provider` (`id_users_provider`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=63 ;

-- --------------------------------------------------------

--
-- Δομή πίνακα για τον πίνακα `ea_roles`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ea_roles` (
  `id` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `name` varchar(256) DEFAULT NULL,
  `slug` varchar(256) DEFAULT NULL,
  `is_admin` tinyint(4) DEFAULT NULL COMMENT '0',
  `appointments` int(4) DEFAULT NULL COMMENT '0',
  `customers` int(4) DEFAULT NULL COMMENT '0',
  `services` int(4) DEFAULT NULL COMMENT '0',
  `users` int(4) DEFAULT NULL COMMENT '0',
  `system_settings` int(4) DEFAULT NULL COMMENT '0',
  `user_settings` int(11) DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=5 ;

-- --------------------------------------------------------

--
-- Δομή πίνακα για τον πίνακα `ea_secretaries_providers`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ea_secretaries_providers` (
  `id_users_secretary` bigint(20) unsigned NOT NULL,
  `id_users_provider` bigint(20) unsigned NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`id_users_secretary`,`id_users_provider`),
  KEY `fk_ea_secretaries_providers_1` (`id_users_secretary`),
  KEY `fk_ea_secretaries_providers_2` (`id_users_provider`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1;

-- --------------------------------------------------------

--
-- Δομή πίνακα για τον πίνακα `ea_services`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ea_services` (
  `id` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `name` varchar(256) DEFAULT NULL,
  `duration` int(11) DEFAULT NULL,
  `price` decimal(10,2) DEFAULT NULL,
  `currency` varchar(32) DEFAULT NULL,
  `description` text,
  `id_service_categories` bigint(20) unsigned DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`id`),
  KEY `id_service_categories` (`id_service_categories`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=13 ;

-- --------------------------------------------------------

--
-- Δομή πίνακα για τον πίνακα `ea_services_providers`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ea_services_providers` (
  `id_users` bigint(20) unsigned NOT NULL,
  `id_services` bigint(20) unsigned NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`id_users`,`id_services`),
  KEY `id_services` (`id_services`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8;

-- --------------------------------------------------------

--
-- Δομή πίνακα για τον πίνακα `ea_service_categories`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ea_service_categories` (
  `id` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `name` varchar(256) DEFAULT NULL,
  `description` text,
  PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=24 ;

-- --------------------------------------------------------

--
-- Δομή πίνακα για τον πίνακα `ea_settings`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ea_settings` (
  `id` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `name` varchar(512) DEFAULT NULL,
  `value` longtext,
  PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=16 ;

-- --------------------------------------------------------

--
-- Δομή πίνακα για τον πίνακα `ea_users`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ea_users` (
  `id` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `first_name` varchar(256) DEFAULT NULL,
  `last_name` varchar(512) DEFAULT NULL,
  `email` varchar(512) DEFAULT NULL,
  `mobile_number` varchar(128) DEFAULT NULL,
  `phone_number` varchar(128) DEFAULT NULL,
  `address` varchar(256) DEFAULT NULL,
  `city` varchar(256) DEFAULT NULL,
  `state` varchar(128) DEFAULT NULL,
  `zip_code` varchar(64) DEFAULT NULL,
  `notes` text,
  `id_roles` bigint(20) unsigned NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`id`),
  KEY `id_roles` (`id_roles`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=84 ;

-- --------------------------------------------------------

--
-- Δομή πίνακα για τον πίνακα `ea_user_settings`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ea_user_settings` (
  `id_users` bigint(20) unsigned NOT NULL,
  `username` varchar(256) DEFAULT NULL,
  `password` varchar(512) DEFAULT NULL,
  `salt` varchar(512) DEFAULT NULL,
  `working_plan` text,
  `notifications` tinyint(4) DEFAULT '0',
  `google_sync` tinyint(4) DEFAULT '0',
  `google_token` text,
  `google_calendar` varchar(128) DEFAULT NULL,
  `sync_past_days` int(11) DEFAULT '5',
  `sync_future_days` int(11) DEFAULT '5',
  PRIMARY KEY (`id_users`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8;

--
-- Περιορισμοί για άχρηστους πίνακες
--

-- Περιορισμοί για πίνακα `ea_appointments`
--
ALTER TABLE `ea_appointments`
  ADD CONSTRAINT `ea_appointments_ibfk_2` FOREIGN KEY (`id_users_customer`) REFERENCES `ea_users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE,
  ADD CONSTRAINT `ea_appointments_ibfk_3` FOREIGN KEY (`id_services`) REFERENCES `ea_services` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE,
  ADD CONSTRAINT `ea_appointments_ibfk_4` FOREIGN KEY (`id_users_provider`) REFERENCES `ea_users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE;

--
-- Περιορισμοί για πίνακα `ea_secretaries_providers`
--
ALTER TABLE `ea_secretaries_providers`
  ADD CONSTRAINT `fk_ea_secretaries_providers_1` FOREIGN KEY (`id_users_secretary`) REFERENCES `ea_users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE,
  ADD CONSTRAINT `fk_ea_secretaries_providers_2` FOREIGN KEY (`id_users_provider`) REFERENCES `ea_users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE;

--
-- Περιορισμοί για πίνακα `ea_services`
--
ALTER TABLE `ea_services`
  ADD CONSTRAINT `ea_services_ibfk_1` FOREIGN KEY (`id_service_categories`) REFERENCES `ea_service_categories` (`id`) ON DELETE SET NULL ON UPDATE CASCADE;

--
-- Περιορισμοί για πίνακα `ea_services_providers`
--
ALTER TABLE `ea_services_providers`
  ADD CONSTRAINT `ea_services_providers_ibfk_1` FOREIGN KEY (`id_users`) REFERENCES `ea_users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE,
  ADD CONSTRAINT `ea_services_providers_ibfk_2` FOREIGN KEY (`id_services`) REFERENCES `ea_services` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE;

--
-- Περιορισμοί για πίνακα `ea_users`
--
ALTER TABLE `ea_users`
  ADD CONSTRAINT `ea_users_ibfk_1` FOREIGN KEY (`id_roles`) REFERENCES `ea_roles` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE;

--
-- Περιορισμοί για πίνακα `ea_user_settings`
--
ALTER TABLE `ea_user_settings`
  ADD CONSTRAINT `ea_user_settings_ibfk_1` FOREIGN KEY (`id_users`) REFERENCES `ea_users` (`id`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE;

/*!40101 SET CHARACTER_SET_CLIENT=@OLD_CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET CHARACTER_SET_RESULTS=@OLD_CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET COLLATION_CONNECTION=@OLD_COLLATION_CONNECTION */;

INSERT INTO `ea_roles` (`id`, `name`, `slug`, `is_admin`, `appointments`, `customers`, `services`, `users`, `system_settings`, `user_settings`) VALUES
(1, 'Administrator', 'admin', 1, 15, 15, 15, 15, 15, 15),
(2, 'Provider', 'provider', 0, 15, 15, 0, 0, 0, 15),
(3, 'Customer', 'customer', 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0),
(4, 'Secretary', 'secretary', 0, 15, 15, 0, 0, 0, 15);

INSERT INTO `ea_settings` (`name`, `value`) VALUES
('company_working_plan', '{"monday":{"start":"09:00","end":"18:00","breaks":[{"start":"11:20","end":"11:30"},{"start":"14:30","end":"15:00"}]},"tuesday":{"start":"09:00","end":"18:00","breaks":[{"start":"11:20","end":"11:30"},{"start":"14:30","end":"15:00"}]},"wednesday":{"start":"09:00","end":"18:00","breaks":[{"start":"11:20","end":"11:30"},{"start":"14:30","end":"15:00"}]},"thursday":{"start":"09:00","end":"18:00","breaks":[{"start":"11:20","end":"11:30"},{"start":"14:30","end":"15:00"}]},"friday":{"start":"09:00","end":"18:00","breaks":[{"start":"11:20","end":"11:30"},{"start":"14:30","end":"15:00"}]},"saturday":{"start":"09:00","end":"18:00","breaks":[{"start":"11:20","end":"11:30"},{"start":"14:30","end":"15:00"}]},"sunday":{"start":"09:00","end":"18:00","breaks":[{"start":"11:20","end":"11:30"},{"start":"14:30","end":"15:00"}]}}'),
('book_advance_timeout', '30');
Avatar billede Slater Ekspert
31. august 2015 - 10:10 #1
Én ting ad gangen. Den siger "Undefined variable: company_name" - hvor burde den variabel komme fra?

Umiddelbart, ud fra hvad du siger, ville jeg tro den blev genereret fra et felt i databasen, men din struktur viser intet i databasen der hedder company_name.

Har du nogen idé om hvor den variabel burde blive sat?
Avatar billede frankhvam Nybegynder
31. august 2015 - 12:55 #2
Vil du sige jeg mangler 2 tabeller som jeg selv skal oprette i min database? og hvordan gør jeg så det. så det kommer til at spille.
Avatar billede Slater Ekspert
01. september 2015 - 08:17 #3
Det er ikke rigtig til at sige, ud fra de informationer vi har.

Jeg går ud fra systemet er Easy Appointments? I så fald kan jeg ikke lige se, der skulle være en appointments/book.php fil i kilden, så er det noget du selv har skrevet? I så fald, hvorfor refererer du til en variabel der ikke findes? Hvis ikke, hvor kommer den så fra? Var der en installationsprocedure?
Avatar billede frankhvam Nybegynder
01. september 2015 - 12:14 #4
Jeg fik et andet system op som virker bedre så jeg har droppet det ellers tak for respons :)