Avatar billede 2pretty4u Mester
31. august 2015 - 12:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kanalløsning ved tv uden ledning

Kære eksperter

Jeg har et spørgsmål ang. TV.

Jeg har købt et LED TV til køkkenet. Jeg ville dog gerne undgå at trække antennekabel ud i køkkenet, men stadig have mulighed for at se DR1 TV2 og sådan. Standardkanalerne.

Er der mulighed for det? Jeg har YouSee.

Mvh

Stefan
Avatar billede renehansen Nybegynder
31. august 2015 - 12:25 #1
Hvis du har hdmi i tv'et hvilket man må antage da det er et LED tv kan du bruge en chromecast

http://www.recordere.dk/2015/07/chromecast-til-yousee-play-og-tdc-play/
Avatar billede 2pretty4u Mester
31. august 2015 - 14:35 #3
Overvejede godt en Chromecast, men ville gerne hvis der var en anden løsning. Har set på en DVB-T antenne, men ved bare ikke om den giver et OK  signal, og overhovedet kan bruges nu hvor jeg har kabeltv?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. august 2015 - 14:51 #4
Du kan bruge en DVB-T antenne til "standard kanalerne", hvis signalstyrken er god nok.

En simpel test: put en tilfældig ledning i antennestikket (*), og hvis der kommer nogenlunde billeder, bliver det nok bedre med en DVB-T antenne.

(*) du skal ramme den lille metaldims i midten med noget kobber fra en ledning, der bare skal være en meter eller 2 lang.
Avatar billede 2pretty4u Mester
31. august 2015 - 15:03 #5
Ahh mange tak Erik.

Points givet til Rene da Erik ikke samler.

Tak for hjælpen allesammen