Avatar billede mason Nybegynder
31. august 2015 - 21:03 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Browser til 32-bit

Hej Eksperter

For at kunne se YouSee Play på min PC, skal jeg bruge en browser til 32-bit, og ikke 64-bit som jeg sidder på.
Jeg har både Internet Explorer og Mozilla Firefox. Og problemet er det samme ved begge.
YouSee Support kan ikke hjælpe. De ved ikke hvordan de skal løse problemet, da de ikke har vejledninger til dette, trods mange af deres kunder har samme problem som jeg.

Er der nogen som kan hjælpe? Kan jeg downloade en browser til 32-bit et sted, og afvikle den fra mit 64-bit system?
Eller hvad vil en løsning på dette mon være?

På forhånd tusind tak til en hjælpende hånd :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2015 - 23:07 #1
Har du ikke et ikon inde under start menu der starter IE op i 32 bit?

Mener at der på 64 bit maskiner både er 64 og 32 bit IE.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2015 - 23:09 #2
Billedet her http://cdn5.howtogeek.com/wp-content/uploads/2012/03/image299.png
viser en 64 bit Windows 7, hvor ikonet til IE uden tilføjelse skulle være 32 bit version.
Avatar billede mason Nybegynder
01. september 2015 - 12:25 #3
Hej, tusind tak for dit svar.
Jeg troede også dette var løsningen, men jeg har desværre kun ét ikon for IE under Start. Og der står hverken 64 eller 32 bagefter. Kun Internet Explorer :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2015 - 15:51 #4
Kører du Windows 7?
Avatar billede mason Nybegynder
01. september 2015 - 23:28 #5
Ja, Windows 7 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2015 - 16:46 #7
Det er IE11 du bruger i 64 bit ikke?
Avatar billede mason Nybegynder
03. september 2015 - 09:18 #8
Hej, ja det er IE11 til 64 bit jeg bruger.
Jeg har lige fulgt dit link til 32 bit på Microsofts side.
Men den siger jeg ikke kan downloade 32 bit versionen, da mit operativsystem ikke understøtter dette.
Øv, jeg troede ellers lige jeg var i mål.
Vil det sige at man ganske enkelt ikke kan køre IE til 32 bit på et 64 bit system?
Jeg mener da også at jeg tidligere har haft begge versioner kørende på én og samme computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2015 - 16:13 #9
Ja det skulle du kunne gøre vil jeg mene. Link jeg lagde skulle også bekræfte dette.

Prøv at gå i kør og paste dette ind:
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
Starter der så en IE op?
Avatar billede mason Nybegynder
03. september 2015 - 20:46 #10
Ja, det starter IE op. Jeg har også tidligere afprøvet denne .exe fil direkte fra mappen i stifinder.
Men det virker heller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2015 - 13:09 #11
Det skulle ellers starte 32 bit browseren op.
Har du noget adblock installeret der evt kan forstyrre?
Avatar billede mason Nybegynder
07. september 2015 - 09:18 #12
Nej, jeg har kun Norton kørende. Men den er opsat med helt almindelig standard opsætning. Ingen Adblocks eller lignende.

Men jeg har jo ikke 32 bit versionen installeret på min computer.
Når jeg forsøger at installere den fra linket du sendte mig, så siger den et den ikke understøttes af mit system.

Så det lader til jeg slet ikke kan få lov?
Hvor ser man hvilken bit version ens IE er i?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2015 - 16:08 #13
Min IE 11 har version 11.0.9600.17959 og er en 32 bit version.
Du trykker på tandhjulet i øverste højre hjørne og trykker på "Om Internet Explorer"
Avatar billede mason Nybegynder
09. september 2015 - 09:15 #14
Hej, jeg kender godt tandhjulet og "Om IE" :-)
Men her vises kun versionen, og ikke om det er 64 eller 32 bit.
Så det jeg var ude efter var at se versionen, for lige at tjekke om det var 32 bit, for så var det jo pludselig en anden problemstilling :-)

Har du et bud på hvad jeg gør herfra, for at kunne se YouSee Play? Mange hilsner fra Gitte
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2015 - 16:05 #15
Hmm. Har du installeret det plugin som de skriver her der skal bruges for at se YouSee tv?
http://kundeservice.yousee.dk/underholdning/installation-og-opsaetning/installer-plugin-for-at-se-yousee-tv-film-og-serier
Avatar billede mason Nybegynder
10. september 2015 - 13:00 #16
Først skal jeg sige tak for at du hænger på endnu :-)
Ja, jeg har installeret det, og jeg har talt med deres support.
De siger at problemet skyldes 64bit browseren. Og at de ikke kan hjælpe mig, da deres afspiller kræver 32 bit browser :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2015 - 17:33 #17
Velbekomme da :-)
Jeg fatter ikke at Yousee får det rettet så 64 bit også er understøttet. Computere i dag er jo alle med 64 bit browsere og systemer generelt. Det er bare for dårligt de ikke følger med udviklingen :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2015 - 17:40 #18
Jeg tror nu på at det ikke er browseren der er problemet. For med den kommando jeg skrev til dig i #9 det starter 32 bit browser op som du skulle have ved siden af din 64 bit.
Prøv at deaktivere Norton midlertidigt og se om du så kan få Yousee til at virke.
Du skal starte op med kommando jeg skrev.
Avatar billede mason Nybegynder
10. september 2015 - 21:13 #19
Ja, jeg er helt enig. Det lyder som en falliterklæring når de siger de ikke kan supportere på problemet, når det skyldes de selv ikke er up-to-date.
Jeg kan ikke helt se hvor jeg deaktiverer hele Norton, men jeg har slået Auto-protect fra, og fulgt dit forslag. Men det virker stadig ikke :-( Har du andre gode bud?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2015 - 21:48 #20
Du kan deaktivere Norton helt ved at gå i kør og skrive msconfig og vælge start fanen.
Her kan opstart af Norton slås helt  fra. Hvis ikke den er der, ligger den inde under tjenester samme sted.

Husk hvis du prøver dette at det kun er midlertidigt du gør det.

Jeg har kun en ting jeg selv ville have prøvet at gøre. Det er at slette alt browserhistorik.
Jeg bruger selv CCleaner til dette:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Prøv evt også en tur med Adwcleaner:Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Jeg har herefter ikke flere bud desværre.
Avatar billede mason Nybegynder
16. september 2015 - 14:17 #21
Hej, jeg har forsøgt at følge din vejledning for at deaktivere Norton. Jeg kan sagtens fjerne fluebenet ud for Norton i listen "Tjenester". Men lige så snart jeg klikker på 'Anvend' og 'OK', så sætter fluebenet sig selv på igen. Det er da lidt mystisk, eller har du et godt bud på hvordan jeg omgår dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2015 - 16:01 #22
Gå i joblisten og deaktiver Norton der først, før du går i msconfig.

Du højreklikker i taskbar og vælger jobliste
Avatar billede mason Nybegynder
21. september 2015 - 10:56 #23
Hej, Norton står ikke i joblisten. Har prøvet at deaktivere den igen vha. msconfig, men jeg kan ikke. Og der står også "kører" udfor. Men som sagt står den ikke i joblisten, som om den IKKE kører. Jeg får da næsten grå hår af dette her. Jeg skylder dig vidst snart mere end blot point :)
Er vi helt derude hvor jeg helt skal afinstallere Norton, tror du?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2015 - 16:10 #24
Det lyder lidt bøvlet synes jeg.

Hvis du højreklikker på Norton ikonet i proces linjen kan du så ikke her midlertidigt i en tidsperiode deaktivere den helt?
Avatar billede mason Nybegynder
21. september 2015 - 21:12 #25
Helt enig :)
Når jeg højreklikker, får jeg kun mulighed for at deaktivere "Auto Protect", desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2015 - 21:30 #26
Må desværre opgive dette :-(
Avatar billede mason Nybegynder
22. september 2015 - 11:47 #27
Jeg forstår dig. Du har været særdeles udholdende. Smider du et "svar", så får du point for din ihærdighed :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2015 - 19:48 #28
Ok. Tak for det :-)
Vi kan evt dele hvis du ikke får brugbar hjælp.
Kommer der en forbi med de vise sten ser du blot bort fra mit svar.
Avatar billede mason Nybegynder
23. september 2015 - 09:11 #29
Jeg er bange for at jeg også må give op. Jeg må have fat i YouSee support igen, det kan ikke være rigtigt at de kun understøtter 32-bit browsere :-)
Tak for din tid, og point til dig :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
23. september 2015 - 15:26 #30
Er det et ikon på skrivebordet du skal bruge for at åbne YouSee Play med?
Avatar billede mason Nybegynder
25. september 2015 - 14:31 #31
Hej, nej - mit problem er at jeg ikke kan se tv på min computer på YouSee.dk
Det skyldes ifølge YouSee Support at deres afvikler kun kan køre i 32-bit browsere. Og jeg sidder på en 64-bit browser.
Kan du hjælpe?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. september 2015 - 15:27 #32
Hvis du har en Windows 64 Bit Pc indeholder den også en  32 Bit Browser
(32Bit) C:\Program Files (x86)\Internet Explorer
(64Bit) C:\Program Files\Internet Explorer
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2015 - 16:21 #33
#32 Ja det mener jeg også, og det prøvede vi også i #9 i en kør kommando. Det så ikke ud til at løse problemet :-(
Kunne måske frygte at problemet bunder et andet sted. Spørgsmålet er blot hvor???
Avatar billede mason Nybegynder
28. september 2015 - 10:09 #34
Ja, det har vi afprøvet, uden held, desværre :(
Jeg har lige afprøvet igen, bare lige for at tjekke, og det virker ikke.