Avatar billede ovec Juniormester
31. august 2015 - 21:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lægge backup ind på Win 10 m. Paragon

Har lige installeret Win 1o og det virkede sådan set fint - under tilpasningen til mit brug fik jeg tilbuddet om at få sat maskinen til at få forbindelse med min mobiltelefon - dette kunne jeg ikke få til at virke, jeg slukkede maskinen.

Næste morgen startede jeg - eller prøvede - jeg kunne ikke starte - den forlangte kodeord og det havde jeg på et tidligere sat maskinen op til ikke at bruge.

Jeg prøvede det tidligere kodeord og andre brugte kodeord som jeg havde anvendt i forbindelse med at få PC en forbundet med telefonen - intet virkede.

Intet problem jeg har jo en sikkerhedskopi af C drevet - tænkte jeg -  sikkerheds kopien lå på en anden Harddisk og jeg har tidligere anvendt den til at lægge en sikkerhedskopi ind, og dette uden problemer.

Har prøvet at lægge sikkerheds kopien over på en anden harddisk med teorien om at det var harddisken der var defekt - men i ingen af tilfældene kan jeg lægge sikkerheds kopien ind - den ene af harddiskene slukker simpelthen i starten af  backup processen.

Jeg anvender Paragon Hard Disk Manager til at lægge sikkerhedskopien ind med og det jeg undrer mig lidt er at jeg tidligere lagt kopien ind uden problemer og nu kan jeg ikke om det er fordi der sker en eller anden blokade fordi der mangler et password - dette er måske forklaringen.

Er der nogen der har en fidus - jeg ved godt løsningen kunne være ar lægge Win 7 ind som maskinen var fra starten - og så re installere alle programmer og funktioner, så den løsning ville jeg gerne lade være den sidste

Så en god fidus er velkommen
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2015 - 22:07 #1
Du kan gøre 2 ting. 1. boote på Recovery disken/USB og brug Check integrity for at se om dit Image er i orden.
2. Overskriv partitionen med Wipe partition for at sikre at der ikke ligger noget på disken som driller.
Avatar billede ovec Juniormester
31. august 2015 - 23:08 #2
roundandbald - Tak for dit hurtige tilbage svar

Du foreslår "Check integrity"  Hvordan gør jeg det?

Jeg starter med at sætte harddisken hvor jeg har kopien på til et USB stik - starter maskinen og trykker et par gange på F12 så den starter på Paragon er det her jeg skal finde Check integrity - hvis det er hvor er det?

Den anden model med at slette med Wipe kan jeg godt se kunne være en model - tror du at dem manglende kode gør at der er en blokade der forhindre det i at blive over skrevet med en kopi ?

En ting jeg har bemærket er at når jeg starter på den ene af harddiskene hvor kopien ligger og tænder den før jeg restarter PC en så går der et øjeblik indtil den er inde i Paragon programmet så slukker Harddisk Lampen - er der et eller andet inde i styresystemet (C drevet) der "føler" at her må ikke lægges noget ind

Jeg har prøvet at lægge en tidligere kopi ind - en Win 8,1 og det kan den heller ikke
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2015 - 23:19 #3
Se billedet: http://peecee.dk/upload/view/452838
Hvis du ikke selv har lagt en kode ind i Paragon, så er der ingen.
Det sidste forstår jeg ikke.
Avatar billede ovec Juniormester
01. september 2015 - 23:09 #4
roundandbald - Tak for tilbage svar - jeg kan se at den udgave du har er anderledes end min.

Men men -Jeg er kommet lidt videre og fundet ud hvorfor jeg ikke kan lægge min Paragon kopi ind.

Det jeg har fundet ud af er at Harddisken hvor kopien med styresystemet  den åbnes simpelthen ikke i Paragon når jeg prøver at lægge sikkerhedskopien ind.

Når jeg åbner Paragon programmet og går ind i Advanced Options - HDM 2009 - så er jeg i Harddisk Manager - for neden kan jeg så se hvilke Harddiske der er muligt at kigge på - og her er kun vist 2 Harddiske.- det vil sige det er de 2 harddiske der er i PC en - den USB tilsluttede Harddisk vises ikke - dvs der kan jo ikke kopieres noget fra den USB tilsluttede

Det vil sige på min normale stationære PC hvor der er 2 harddiske - der vises kun 2 harddiske - disse 2 harddiske - det vil sige at harddisken med Sikkerhedskopien den vises ikke - og det vil jo så sige at den ikke kan åbnes og bruges til at hente sikkerhedskopieringen fra.

Hvis jeg tager en bærbar hvor der kun er 1 harddisk - her sætter jeg så 2 harddiske til med USB stik - jeg åbner så PC en i  Paragon og her vises så 2 harddiske i Harddisk manager - det vil sige  1 harddisk bliver ikke åbnet - og den sidste / den nederste i Hard Disk Manager det er jo der  sikkerheds kopien ligger

Det der undrer mig er jo at jeg har anvendt kopierings funktionen et utal af gange - og jeg har jo også tidligere siddet og arbejdet med flere harddiske uden problemer - så derfor undrer det mig hvorfor jeg pludselig kun kan få 2 harddiske vist i Paragon

En fidus hvordan man får Paragon til at inkludere alle harddiskene der er tilsluttet PC en er så min efterlysning
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2015 - 12:42 #5
Så vidt jeg kan se, ud fra det du skriver, ligger problemet enten på HDD eller i USB. Paragon viser de HDD som kan registreres.
Jeg vil foreslå, at du først finder ud af om den HDD med dit Image overhovet kan ses i windows. Og den sikreste måde er at sætte den til budkortet. Hvis den HDD ligger i en box, kan det være årsagen, fordi forbindelsen mellem HDD og stikket på boxen kan være i stykker. Desværre kan det være umuligt at få boxen åbned uden at ødelægge den (en svinestreg) jeg har selv oplevet det med Verbatim.
Avatar billede ovec Juniormester
03. september 2015 - 22:42 #6
roundandbald - Tak for dit forslag - jeg kan godt se hvad du mener - jeg har kopierer Paragon kopien over på flere forskellige harddiske - både ældre typer og nye USB 3 - men ingen af dem bliver vist når disse er tilsluttet PC en og jeg åbner computeren med Paragon

Den eneste løsning jeg kan tænke mig til ér at det er Win 10 der nu er installeret på PC en og Paragon en model 2009 - mit gæt er altså at de 2 "modeller" passer ikke sammen.

Imidlertid har jeg fundet løsningen - det var jo et manglende password jeg manglede  - oprindeligt havde jeg sat den til at starte uden password - men pludselig skulle der password til - og det havde jeg jo ikke - imidlertid er der en funktion hvor man sammen med Microsoft skaber et nyt password - så nu virker den igen

Jeg ønsker nu at lukke sagen er du rar at lægge en kommentar så jeg er i stand til at give dig de udlovede points
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2015 - 12:08 #7
Tak men jeg samler ikke på point, desuden fandt du jo selv ud af problemet :-)
Avatar billede ovec Juniormester
04. september 2015 - 18:59 #8
Nå ja så slutter jeg den selv - men tak for dit råd alligevel - selv om jeg ikke brugte det