Avatar billede lysholm Praktikant
01. september 2015 - 10:26 Der er 5 kommentarer

Rollback fra Win 10 til Win 7 fejlede. Kan ikke reparere installationen.

Hej
Jeg lavede en upgrade af min win 7 til Win 10 (Home).
Alt gik godt, indtil at Win 10 begyndte at fryse efter få minutter og derefter genstartede og det kørte i loop.

Fordi den genstartede, kunne jeg ikke nå at opdatere driver osv. da jeg måske tænkte det var fejlen.

Derfor valgte jeg at gå tilbage til Win 7, valgte punktet inde i Win 10.

Denne process fejler på et tidspunkt, og den kører nu bare i loop og skriver den geninstallede min tidligere Windows og så genstarter den. Og det kører også i loop.

Jeg finder en anden pc og laver en boot-dvd med Win 10.

Her får jeg adgang til div. reparationsmuligheder, men ingen af dem virker.

Den eneste mulighed jeg kan se, er at jeg installerer Win 10, men så mister jeg nogle programmer, som jeg meget nødigt vil miste, samt nogle programopsætninger, som jeg meget nødigt vil miste.

Nogen der har et bud på, hvad jeg kan gøre?

Min pc er en Asus i5.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2015 - 16:01 #1
Har du en Windows 7 dvd?
Har du kunne du prøve at vælge reparer computeren under installation.
Avatar billede lysholm Praktikant
02. september 2015 - 10:31 #2
Jeg har prøvet med win 7, men uden held
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2015 - 16:43 #3
Er i tvivl om dette kunne være løsning for dig?
http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html
Avatar billede lysholm Praktikant
03. september 2015 - 11:19 #4
Problemet er løst!

Jeg købte en skuffe til min 2.5" disk, for at jeg kunne tilslutte den vha. USB gennem en anden pc.

Da jeg har tilsluttet disken, skriver den, at det skal repareres.

Det vælger jeg at gøre. Det tager ca. 15 min. og så kan jeg se alle filerne på disken.

For at tjekke, om den reparation skulle have påvirket mit opstartsproblem, sætter jeg disken i min bærbar.

Herefter går den i gang med at gendanne min Win 7 og efter ca. 10 min, kunne jeg bruge Win 7 :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2015 - 16:06 #5
Super :-)