Avatar billede hagelund Praktikant
01. september 2015 - 10:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skrivebeskyttet PowerPoint - with a twist

Hej

Jeg har brug for at producere noget elektronisk kursusmateriale til nogle kursister.

Det skal være skrivebeskyttet, så man ikke (let) kan copy-paste fra det, men man skal samtidig kunne tilføje sine egne noter på en enkel måde.

Jeg har mit materiale liggende som PowerPoint-præsentation med tilhørende noter. Noterne kan være alt fra tekster til tabeller og diagrammer (OLE-objekter)

En løsning kunne være at bruge PowerPoints egen funktionalitet "Create Handouts", men denne løsning kan kun bruge PowerPoints egne noter - og ikke noter med tegninger eller andre indsatte objekter.

Har I nogen ideer? Alt modtages, og løsningen må gerne være en professionel, betalbar løsning - så længe den brugbar på tværs af platforme og relativt lidt afhængig af programmer installeret på den device, hvor man skal læse/bruge materialet.
Avatar billede supertekst Ekspert
01. september 2015 - 13:57 #1
Kunne det at gemme hele PP-filen som en BMP-fil være en del af løsningen. Udført via PP 2013.
Avatar billede hagelund Praktikant
01. september 2015 - 14:34 #2
Det kunne være en mulighed - tusid tak for svaret.

Kan man få noterne med i den løsning (det er ikke lykkedes mig)?

Og kan man på en eller anden måde automatisere, så man ikke skal inserte de enkelte bmp-filer enkeltvis i et Word-dokument efterfølgende?
Avatar billede supertekst Ekspert
01. september 2015 - 15:20 #3
Selv tak - det var så lidt.

Kan godt se at noterne ikke kommer med.

Vender tilbage - det må kunne lade sig gøre..
Avatar billede supertekst Ekspert
01. september 2015 - 16:22 #4
Kommer du ikke til at mangler noterne ved løsningen med bmp-filer?
Man kunne nok automatisere og måske "hive noterne ud" inden PP'en blev til BMP.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. september 2015 - 09:50 #5
Er det stadig aktuelt?
Hvis ja - kunne du uploade nogle eksempler både på ind- og uddata?
Avatar billede hagelund Praktikant
30. november 2015 - 09:07 #6
Hej, det er ikke længere aktuelt :)
Avatar billede hagelund Praktikant
30. november 2015 - 09:08 #7
Opret lige et pseudosvar, jeg kan give point til :)
Avatar billede supertekst Ekspert
30. november 2015 - 09:15 #8
Ok