Avatar billede viwotoy Juniormester
01. september 2015 - 12:37 Der er 5 kommentarer

Hukommelse/Ram 80-90% brugt udd af ingen ting???? help søges!

Hej her inde,
Jeg har her i Sommerferien opdateret til Windows 10, havde 8.1 før. Og har hørt at der næsten ved her installation har været en fejl, så ved ikke om dette er en:
Hvis computeren har været tændt i nogle timer begynder blæseren og gå helt amok, og hukommelsen (RAM) bliver brugt op mellem 80-90% - frygter at den vil overophede så jeg slukker den med det samme hver gang.
Det sker også til tider i skolen her bruger jeg Office pakkens programmer og Google chrome.

Der er dog nogle andre gange hvor den går helt amok også, når jeg spiller Heroes of the Storm, som Blizzard har lavet, der kommer den helt op på 88%  brugt?

Min computermodel - MSI GT72 2QE-633NE
link til specs: http://www.pricerunner.dk/pi/27-3024990/Baerbar/MSI-GT72-2QE-633NE-%28GT72-2QE-633NE%29-Produkt-Info

Altså ifølge nogle af mine venner og familie medlemmer skulle denne størrelse af computer slet ikke kunne bruge så meget selv når det kun er Chome eller 1 spil som er åbent hvor den kommer så højt op RAM brug?
Avatar billede Slater Ekspert
01. september 2015 - 13:13 #1
16 GB? Nej, der er ingen som helst mulighed for at du skulle bruge 90% af 16 GB RAM, uden at have et eller andet helt vanvittigt kørende i baggrunden - og så ved man godt, man har det. Ingen spil i dag bruger over 4 GB RAM med mindre det er moddet ekstremt eller har en memleak.

Det kan kun være enten fejl eller noget snavs, der ikke skal være der. Har du scannet med de almindelige værktøjer?
01. september 2015 - 15:00 #2
Har du prøvet at gå joblisten igennem?
Der kan du se hvor meget der bliver brugt, og af hvad.
Avatar billede viwotoy Juniormester
01. september 2015 - 22:17 #3
@viperine, jeg har haft scannet med en del værktøjer, og har kun nogle de programmer som fuglte med til computeren kørende i baggrunden? Men ved også godt selv at det lyder mega usandsynligt og teknisk set umuligt at jeg kan opbruge 16GB RAM når jeg sådan set ikke har så meget åben som sluger helt vildt.

@rogerrabbit, ja det har jeg, og når det er systemet som bruger meget RAM er den mellem 900-1.100 MB (hvor advanced system care viser at det er 80-90% RAM brugt), og Heroes of the Storm viser over 1.100 MB som bliver brugt.
Avatar billede viwotoy Juniormester
01. september 2015 - 22:20 #4
Ok, har lige haft åbnet spillet for at se om den gør det hver gang (lige i dette tilfælde) og den bruger ikke den plads hver gang - Så jeg gætter på at det er en fejl som kom efter Windows 10, at der er noget i baggrunden som ligepludselig begynder at bruge alt den RAM?
02. september 2015 - 16:22 #5
OK: så du har et "tredie parts"/ program fra MB producenten, der fortæller om mem forbrug.

Ud fra #3 vil jeg gætte!, på at det program trænger til en opgradering.

Jeg foretrækker at bruge, de ting der er med i windows for det meste. Men hvis der findes bedre programmer, fra f.eks en producent af HW, eller et tredje parts program, vælger jeg det der virker bedst (ud fra min bedste viden eller input fra andre).

I dette tilfælde tror jeg, at jeg vil stole mest på windows joblisten.